KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

earth leakage trips

Bulgarian translation: дефектнотоков прекъсвач/изключвател


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:earth leakage trips
Bulgarian translation:дефектнотоков прекъсвач/изключвател
Entered by: Maia Alexandrova-Carboni

22:26 Apr 29, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: earth leakage trips
Suitable isolation devices include line protecting cut-outs, fuses (screw type fuses are to be removed from the holder), earth leakage trips and contractors.
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
дефектнотоков прекъсвач/изключвател
Explanation:
Дефектнотоковата защита следи тока на утечка към земя (ток на дефекта, дефектен ток) - такъв винаги има, но е малък (милиампери). Когато този ток се повиши, значи или някъде има късо между фазата и заземяването, или неизправност в някой от захранваните консуматори, или някъде има пробив в изолация - в които случаи може да възникне опасност от токов удар или авария.

Затова във веригата на дефектнотоковата защита има един прекъсвач (изключвател), който изключва захранването при повишаване на тока на дефекта над определена стойност: earth leakage trip = дефектнотоков прекъсвач.

Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви за изчерпателните и ясни пояснения!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3дефектнотоков прекъсвач/изключвател
invguy
4катоден отводител
C_Metschkaroff
3изключвател при утечка към земяklyunchev


Discussion entries: 5





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
earth leakage trip
изключвател при утечка към земя


Explanation:
:-)

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 156

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
дефектнотоков прекъсвач/изключвател


Explanation:
Дефектнотоковата защита следи тока на утечка към земя (ток на дефекта, дефектен ток) - такъв винаги има, но е малък (милиампери). Когато този ток се повиши, значи или някъде има късо между фазата и заземяването, или неизправност в някой от захранваните консуматори, или някъде има пробив в изолация - в които случаи може да възникне опасност от токов удар или авария.

Затова във веригата на дефектнотоковата защита има един прекъсвач (изключвател), който изключва захранването при повишаване на тока на дефекта над определена стойност: earth leakage trip = дефектнотоков прекъсвач.



invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 89
Grading comment
Благодаря Ви за изчерпателните и ясни пояснения!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petkovw
48 mins

agree  Elena Aleksandrova
1 hr

agree  etale
3 hrs

neutral  klyunchev: residual current device е общоприетото за дефектнотокова защита. Доколкото знам, тя не е само за утечки към земя.
10 hrs
  -> Вярно, не е: ДТЗ в общия случай е защита по диференциален ток, при което потенциалът на масата може да е различен от този на земята. Но имайки предвид БГ терминология и контекста, смятам, че е коректно да се преведе точно така.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
катоден отводител


Explanation:
Катодният отводител отвежда вредните напрежения в земята, като защитава от пренапрежение (ниско/средно/високо) системата или устройствата. Вредно = нестандартното напрежение (по-ниско или по-високо от предписаното).

C_Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16