KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

escape compensator

Bulgarian translation: компенсатор на изпускането


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:escape compensator
Bulgarian translation:компенсатор на изпускането
Entered by: Trufev

06:58 Jul 4, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: escape compensator
При инсталирането на генератор в машинното помещение, трябва да се остави място за поддръжка, проверка и ремонт на следните части:
-
-escape compensator
-
трябва да представлява част на генератор.
Dessy_Georgieva
Bulgaria
компенсатор на изпускането
Explanation:
Само предположение.
Комбинацията "escape compensator" търсена с кавичките в Гугъл не излиза нито веднъж.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2008-07-04 07:20:54 GMT)
--------------------------------------------------

Трябва да се види за какво става дума в останалия контекст, иначе щом не е оригинален английски може само да се гадае.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-07-04 07:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Очевидно става дума за генератор с двигател с вътрешно горене монтиран в машинно отделение.
В този контекст мисля, че компенсаторът на изпускането представлява въздушен клапан компенсиращ изпуснатите от ДВГ отработили газове.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3предпазен компенсаторKirilov
3компенсатор на изпускането
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
компенсатор на изпускането


Explanation:
Само предположение.
Комбинацията "escape compensator" търсена с кавичките в Гугъл не излиза нито веднъж.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2008-07-04 07:20:54 GMT)
--------------------------------------------------

Трябва да се види за какво става дума в останалия контекст, иначе щом не е оригинален английски може само да се гадае.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-07-04 07:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Очевидно става дума за генератор с двигател с вътрешно горене монтиран в машинно отделение.
В този контекст мисля, че компенсаторът на изпускането представлява въздушен клапан компенсиращ изпуснатите от ДВГ отработили газове.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 159
Notes to answerer
Asker: Именно, като цяло текста в оригинал е добър, но не е оригинален английски... Да не е някакъв клапан или нещо???

Asker: Ето целия абзац: When installing a gen set in a machine room, space must be reserved for maintenance, inspection and repair work on the following parts: • Cylinder head • Water pump • alternator • escape compensator • air, oil and fuel filters • engine oil dipstick • radiator filling cap • Crankcase ventilation.

Asker: Благодаря много!


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
предпазен компенсатор


Language variant: предохранителен компенсатор

Explanation:
зависи в какво съоръжение се намира


--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2008-07-05 12:58:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

така както е в контекста най-вероятно става дума за предпазен клапан на разширителен съд към охлаждащия радиатор на двигател

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-07-05 13:02:12 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

дори може да е самият разширителен съд, който компенсира разширението на охлаждащата течност в радиатора

Kirilov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 39