KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

The aneroid control tubing is faulty

Bulgarian translation: Проблем в тръбичката на анероида.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The aneroid control tubing is faulty.
Bulgarian translation:Проблем в тръбичката на анероида.
Entered by: invguy

13:14 Jul 10, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: The aneroid control tubing is faulty
Изречението е от ръководство за дизелов генератор. Става въпрос за евентуална причина за липса на мощност на двигателя
Dessy_Georgieva
Bulgaria
проблем в тръбичката на анероида
Explanation:
При дизелите с принудително пълнене (турбокомпресор) има един регулатор: анероиден датчик, който измерва налягането на изхода на турбокомпресора, като го сравнява с еталонно налягане в затворена капсула - и в завсимост от измерената стойност регулира количеството на подаваното гориво. Това не е барометър, просто е датчик на анероиден принцип (без течност).

Единствената тръбичка по този датчик е тази, през която се взема измерваното налгане. Тя е твърде прост елемент, за да може да бъде "неизправна" или "дефектна" - затова предлагам "проблем в". Всъщност, единствените проблеми при нея могат да са или задръстване, или някакво механично нараняване/деформиране.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-07-11 08:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

"Fuel pumps installed on turbocharged engines also regulate fuel-pressure output, but do so by using an aneroid-activated orifice, which responds to turbocharger boost (or deck) pressure. The more boost applied to the aneroid, the more movement allowed on the orifice. In this way, fuel pressure will increase with boost pressure rather than reacting to just engine rpm.

The aneroid does not sense altitude change or atmospheric pressure. It simply provides a balance between sealed aneroid pressure and turbocharger output. High-end fuel flow on this style of pump is accomplished by turning in (CW) on the aneroid to decrease fuel flow and turning out (CCW) on the screw to increase fuel flow. This adjustment, like all aneroid adjustments, should only be made after ensuring that all upper deck reference lines are secure and without excessive leakage. "
http://www.avweb.com/news/maint/181624-1.html
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(дефектна) тръбичка на барометричния/височинния коректор
atche84
4проблем в тръбичката на анероида
invguy
4неизправна тръбичка на барометър-анероидаKirilov
3дефектна (контролна) капсула на барометър-анероидPMPT
3контролната тръбичка на анероида е неизправна
Trufev


Discussion entries: 5





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the aneroid control tubing is faulty
контролната тръбичка на анероида е неизправна


Explanation:
-

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 159
Notes to answerer
Asker: Благодаря за бързата реакция!


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the aneroid control tubing is faulty
дефектна (контролна) капсула на барометър-анероид


Language variant: дефектна тръбичка на (контролен) барометър-анероид

Explanation:
Барометърът-анероид се нарича още метален барометър, той не полза течност и се състои от метална капсула/кутия/тръбичка, от която е изтеглен въздухът.
Не е съвсем ясно control дали е за капсулата или за барометъра, но мисля, че не става дума за управление, а за контролен, но дори и да се пропусне, не е фатално

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-07-10 13:47:33 GMT)
--------------------------------------------------

....метална капсула. (довършеното примерно изречение)

Example sentence(s):
  • Анероид - вид барометър без живак, при който се измерва предизвиканата от атмосферното налягане деформация на тънкостенна вакуумирана мет
PMPT
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the aneroid control tubing is faulty
неизправна тръбичка на барометър-анероида


Language variant: пробита (или с повредено уплътнение)

Explanation:
барометърът не може да мери създаваното от турбокомпресора налягане и мощността на двигателя спада

Kirilov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 39

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the aneroid control tubing is faulty
(дефектна) тръбичка на барометричния/височинния коректор


Explanation:
стандартно оборудване за двигатели, проектирани да работят (също и) на голяма надморска височина.
Поради разреждането на въздуха на по-големи височини засмукваното при всеки такт количество въздух не съдържа количеството кислород, необходимо за образуване на качествена горивна смес - получава се преобогатяване на сместа и двигателят дими.
Височинният коректор (има мембрана подобна на барометъра, но далеч не може да се нарече анероид) коригира впръскваното количество гориво, така че сместа да е оптимална.
Използва се както в дизеловите, така и в бензинови инжекционни двигатели. В карбураторните бензинови се използва друга схема на коригиране

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  baev: Благодаря за чудесното обяснение! А възможно ли е да е 'тръбопровод', а не 'тръбичка'?
9 hrs
  -> това е тънка пластмасова (по-рядко метална) тръбичка - подобна на тръбичката за вакуум-коректора на делкото, така че тръбопровод би било малко пресилено

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the aneroid control tubing is faulty
проблем в тръбичката на анероида


Explanation:
При дизелите с принудително пълнене (турбокомпресор) има един регулатор: анероиден датчик, който измерва налягането на изхода на турбокомпресора, като го сравнява с еталонно налягане в затворена капсула - и в завсимост от измерената стойност регулира количеството на подаваното гориво. Това не е барометър, просто е датчик на анероиден принцип (без течност).

Единствената тръбичка по този датчик е тази, през която се взема измерваното налгане. Тя е твърде прост елемент, за да може да бъде "неизправна" или "дефектна" - затова предлагам "проблем в". Всъщност, единствените проблеми при нея могат да са или задръстване, или някакво механично нараняване/деформиране.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-07-11 08:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

"Fuel pumps installed on turbocharged engines also regulate fuel-pressure output, but do so by using an aneroid-activated orifice, which responds to turbocharger boost (or deck) pressure. The more boost applied to the aneroid, the more movement allowed on the orifice. In this way, fuel pressure will increase with boost pressure rather than reacting to just engine rpm.

The aneroid does not sense altitude change or atmospheric pressure. It simply provides a balance between sealed aneroid pressure and turbocharger output. High-end fuel flow on this style of pump is accomplished by turning in (CW) on the aneroid to decrease fuel flow and turning out (CCW) on the screw to increase fuel flow. This adjustment, like all aneroid adjustments, should only be made after ensuring that all upper deck reference lines are secure and without excessive leakage. "
http://www.avweb.com/news/maint/181624-1.html

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 89