KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

Non-critical mask

Bulgarian translation: некритична спектрална характеристика


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Non-critical mask
Bulgarian translation:некритична спектрална характеристика
Entered by: Empty Whiskey Glass

07:53 Mar 12, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Non-critical mask
Терминът присъства в описание на описание на предавател. Non-critical mask е част от фълтър.
Empty Whiskey Glass
некритична спектрална характеристика
Explanation:
Разгледах малко по-внимателно картинката в линка, който съм посочил. "Критичният" вариант е, когато наблизо има други предаватели в близки честотни диапазони. Ако прекалим с мощността, която се излъчва извън отделената за нас честотна лента, ще ги смущаваме. Затова в критичния вариант коефициентът на подтискане за дадена честота е много по-голям от "стандартния" вариант - или обратното, изисква се да се постигне определен коефициент на подтискане при много по-близка честота, отколкото в обичайния "безопасен", "некритичен" вариант.
Може би трябва изрично да се добави, че тази критична/некритична спектрална характеристика се отнася за сигналите извън основната честотна лента - intermodulation products в текста. Не съм сигурен дали стандартният термин "висши хармоници" е приложим, просто вече съм забравил малкото, което съм знаел.
Евентуално може и по-сложно: "(не)критична характеристика на коефициента на подтискане на висшите хармоници" или както там се казва на български :)
Съжалявам, но като не съм се занимавал с тези работи, не мога да го измисля по-добре. Ако на някой от техническите лица на клиента му се занимава, можете да седнете и да стигнете до някакъв по-разбираем вариант (след като вече са ти казали, че няма директен термин на български).
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2некритична спектрална характеристикаBoyan Brezinsky
2не критична маска/екран
Elenka Ganeva


Discussion entries: 4





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
non-critical mask
не критична маска/екран


Explanation:
Ако се преведе буквално " не критична маска/екран", ще означава, че изискванията към този/тези параметър/-три не са от съществено значение. Обсъждах с няколко колеги, но при това, с което разполагаме като информация, не можахме да стигнем до нещо друго.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 23 hrs 46 mins (2004-03-15 07:40:05 GMT)
--------------------------------------------------

Благодаря за отговора. За съжаление, по никакъв начин не можах да го прочета.

Elenka Ganeva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
non-critical mask
некритична спектрална характеристика


Explanation:
Разгледах малко по-внимателно картинката в линка, който съм посочил. "Критичният" вариант е, когато наблизо има други предаватели в близки честотни диапазони. Ако прекалим с мощността, която се излъчва извън отделената за нас честотна лента, ще ги смущаваме. Затова в критичния вариант коефициентът на подтискане за дадена честота е много по-голям от "стандартния" вариант - или обратното, изисква се да се постигне определен коефициент на подтискане при много по-близка честота, отколкото в обичайния "безопасен", "некритичен" вариант.
Може би трябва изрично да се добави, че тази критична/некритична спектрална характеристика се отнася за сигналите извън основната честотна лента - intermodulation products в текста. Не съм сигурен дали стандартният термин "висши хармоници" е приложим, просто вече съм забравил малкото, което съм знаел.
Евентуално може и по-сложно: "(не)критична характеристика на коефициента на подтискане на висшите хармоници" или както там се казва на български :)
Съжалявам, но като не съм се занимавал с тези работи, не мога да го измисля по-добре. Ако на някой от техническите лица на клиента му се занимава, можете да седнете и да стигнете до някакъв по-разбираем вариант (след като вече са ти казали, че няма директен термин на български).

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 74
Grading comment
Благодаря