KudoZ home » English to Bulgarian » Engineering: Industrial

emptying spout

Bulgarian translation: тръба за изпразване


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emptying spout
Bulgarian translation:тръба за изпразване
Entered by: EAST

12:07 Jul 18, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / portable toilets
English term or phrase: emptying spout
Turn the emptying spout upwards and add toilet fluid for the waste holding tank.
EAST
тръба за изпразване
Explanation:
Това си е точно тръба - с диаметър около 5 см, огъната под прав ъгъл и завъртаща се, така че нормално седи прибрана в корпуса на тоалетната. Затваря се с капачка.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 25 mins (2005-07-18 17:33:04 GMT)
--------------------------------------------------

Поз. 18 на схемата: http://www.thetford-europe.com/the/thomecon.nsf/web/service_...$File/parts_pp_en.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 26 mins (2005-07-18 17:34:14 GMT)
--------------------------------------------------

Краят на URL-а е: .../service_sanitation_a/$File/parts_pp_en.pdf
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5изпразнителна тръбаNikolay Genov
4 +1тръба за изпразване
invguy
1 +1накрайник за изпразванеklyunchev


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
накрайник за изпразване


Explanation:
:-)

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxx7777: Поради доста специфичната еротична конотация на "изпразване", не е ли възможно да се помисли за "УЛЕЙ ЗА ИЗТОЧВАНЕ". В действителност това е тръба, през която източват "съдържанието" на порт. тоалетна в цистерна. Пак през тази тръба наливат disinfectant.
19 mins
  -> Мислех за улей, но не бях сигурен дали улеят е тръба, накрайник или нещо подобно. По-скоро за мен улей е отвор. В електротехниката се казва, че кондензаторът се изпразва. Звучи еротично, но е термин.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
тръба за изпразване


Explanation:
Това си е точно тръба - с диаметър около 5 см, огъната под прав ъгъл и завъртаща се, така че нормално седи прибрана в корпуса на тоалетната. Затваря се с капачка.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 25 mins (2005-07-18 17:33:04 GMT)
--------------------------------------------------

Поз. 18 на схемата: http://www.thetford-europe.com/the/thomecon.nsf/web/service_...$File/parts_pp_en.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 26 mins (2005-07-18 17:34:14 GMT)
--------------------------------------------------

Краят на URL-а е: .../service_sanitation_a/$File/parts_pp_en.pdf

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxx7777: Oui, Monseiur. What's wrong with източване, though? (BTW, ти си най-разбиращият от техника и технологии, в т.ч. и компютърни науки. 'земи да опрайш тоз сайт, щот' си прави кв'от си поиска и когат' си иска in terms of encoding. Ш'ти купя a fridge magnet.
18 hrs
  -> Ако се формализираме (както правя обикновено ;) следва да отчетем, че "източване" е процес, който се инициира от човек, и след това протича сам - докато "изпразване" на съд/контейнер предполага човешка активност през целия процес (както в случая). :))

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
изпразнителна тръба


Explanation:
Зная, че въпросът вече е "затворен", но все пак да помогна малко: терминът е "изпразнителна тръба", като така се избягват и еротичните конотации, които са се провидяли на колегата ;)

Nikolay Genov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian