KudoZ home » English to Bulgarian » Engineering (general)

nutrient sensors

Bulgarian translation: сензори за биогенни елементи /азот и фосфор/


20:51 Mar 25, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / wastewater treatment plants
English term or phrase: nutrient sensors
Имам идея, но бих искала да чуя експертно мнение. Благодаря предварително.
Milena Atanasova
Bulgarian translation:сензори за биогенни елементи /азот и фосфор/
Explanation:
Когато става дума за пречистване на води, под nutrients се разбира биогенните елементи азот и фосфор и техните съединения, т.е. елементи, които могат да предизвикат еутрофикация (активен цъфтеж на фитопланктона).
Selected response from:

Maria Dimitrova
Bulgaria
Grading comment
Да, и аз така смятам:-). Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5сензори за биогенни елементи /азот и фосфор/
Maria Dimitrova
4hranitelni datchitzi, ili pitatelni datchitzixxxolta
3сензор за наличие на (изкуствени) торове
Trufev


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hranitelni datchitzi, ili pitatelni datchitzi


Explanation:
sensor se prevejda dat4ik osobeno v slu4aia, nutrient sa hranitelno pitatelni veshtestva.
mislia 4e tova e to4nia prevod.
ps; izvinizvzm se za lipsata na kirilitza!!!

xxxolta
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
сензор за наличие на (изкуствени) торове


Explanation:
Като този на линка: http://www.wetlabs.com/products/cycle/cycle.htm
Според мен такива сензори се използват за установяване на наличието на нитрати и фосфати например в отпадните води.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-03-26 08:49:13 GMT)
--------------------------------------------------

В случая според мен става въпрос за сензори за установяване на наличието на концентрации на хранителни вещества (nutrients) за селскостопански растения, каквито са например нитратите и фосфатите.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-03-26 09:15:25 GMT)
--------------------------------------------------

Изборът си е Ваш, доколкото е почти сигурно, че няма утвърден термин поради рядкото използване на такава терминология.
Можете да използвате и "сензор за детекция на хранителни вещества" например.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 251
Notes to answerer
Asker: Да, но не се ли наричат сензори за биогенни концентрации/съдържание? Или нещо подобно...

Asker: Да, това е смисълът, но как се наричат тези сензори...

Asker: Благодаря Ви за помощта. Ще помисля още за термина.


12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
сензори за биогенни елементи /азот и фосфор/


Explanation:
Когато става дума за пречистване на води, под nutrients се разбира биогенните елементи азот и фосфор и техните съединения, т.е. елементи, които могат да предизвикат еутрофикация (активен цъфтеж на фитопланктона).


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Nutrient
    Reference: http://82.147.142.34/wetlands/downloads/wwf_final_bulg_14110...
Maria Dimitrova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Да, и аз така смятам:-). Благодаря на всички!