KudoZ home » English to Bulgarian » Engineering (general)

crimp box

Bulgarian translation: гофрирана камера


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crimp box
Bulgarian translation:гофрирана камера
Entered by: Trufev

10:43 Apr 5, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Engineering (general) / sootblowers
English term or phrase: crimp box
Installation of the wallbox

The fastening plate resp. the wallbox of the sootblower supplied must be dismounted and is to attach to the crimp box of the boiler wall; thereafter it must be aligned
Iva Ilieva
United Kingdom
гофрирана камера
Explanation:
Лингво 12
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4кожуха на шибъра/клапата
atche84
4камера за гофриране
Atanas Dakov
4гофрирана камера
Trufev
2(в случая) клемна кутия
invguy


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
гофрирана камера


Explanation:
Лингво 12

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 251

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
камера за гофриране


Explanation:
Лингво 12 дава: камера (для) придания извитости, камера гофрирования

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-04-05 11:26:52 GMT)
--------------------------------------------------

или камера за предаване на извита форма / огъване, в зависимост от контекста ако гофриране не е съвсем точно

Atanas Dakov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 35

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(в случая) клемна кутия


Explanation:
Струва ми се, че в дадения контекст значи точно това.

Кримпване (запресоване с обхващане) е начинът, по който обикновено се съединяват краищата на кабелите към кабелни обувки. Такава обувка се нарича crimp terminal. Възможно е на клемната кутия, предвидена за присъединяване на кабели с такива обувки, да й казват crimp box.

Пък и английският на изходния текст нещо не ми вдъхва много доверие, тъй че... ;)

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-04-06 09:46:43 GMT)
--------------------------------------------------

След пояснението: Да, ако е немски, там за "клемна кутия" термините са доста еднозначни, напр. Klemmenkasten - и е малко вероятно да си измислят неща като crimp box.

Обаче все си мисля, че е някаква, най-общо казано, присъединителна кутия. BTW crimp е и начин за създаване на херметични тръбни съединения (crimp seals) - така че може да става дума и за тръбопроводи, не непременно за ел. кабели.

Не знам, дотук съм с предположенията :)

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 84
Notes to answerer
Asker: Прав сте, немски английски е текста. За клемната кутия са използвали terminal box. :)


3 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
кожуха на шибъра/клапата


Explanation:
колегите са се втренчили в гофрирането и са изпуснали един от вариантите - спънка, пречка. Точно тази роля се изпълнява от шибъра/клапата (заслонката) на изхода на бойлера, всъщност това е стандартно изпълнение на изхода на горивната камера на повечето устройства.
Трябва да се погледне на схемите дали въпросният "бокс" е в горната част на бойлера - това е точно мястото за шибър.
Един нейтив не би използвал точно crimp, но тук случаят е по-различен. Опитайте англо-немски или немско-английски доколко това съответствие е типично.
Ива както обикновено икономисва контекста - тук уж е много, но всъщност крайно недостатъчно, защото не дава необходимата информация.

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Не знаех какво още да дам като контекст. Само в това изречение се среща crimp box.