KudoZ home » English to Bulgarian » Engineering (general)

submerged scraper conveyor (SCC)

Bulgarian translation: подводен/потопен греблов транспортьор


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:submerged scraper conveyor (SCC)
Bulgarian translation:подводен/потопен греблов транспортьор
Entered by: Atanas Dakov

14:07 May 1, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: submerged scraper conveyor (SCC)
Отново става въпрос за водна охладителна станция. Цялото изречение е :
"Having filled up the submerged scraper conveyor (SCC), primary side of the cooling station is filled up slowly."
Sunny66
Bulgaria
подводен/потопен греблов транспортьор
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-05-01 14:12:48 GMT)
--------------------------------------------------

scraper conveyor = греблов транспортьор по английско-българския политехнически речник на издателство Техника
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4подводен/потопен греблов транспортьор
Atanas Dakov
4 +1потопен скрепер
Trufev
4греблов транспортьор за мокро отвеждане
Daniela Koleva


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
submerged scraper conveyor (scc)
подводен/потопен греблов транспортьор


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-05-01 14:12:48 GMT)
--------------------------------------------------

scraper conveyor = греблов транспортьор по английско-българския политехнически речник на издателство Техника

Atanas Dakov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 35
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  natasha stoyanova: мисля, че е потопяем
18 mins
  -> Благодаря! Да, възможно е и да е потопяем

agree  fdrumeva
25 mins
  -> Благодаря!

agree  atche84: не е потопяем - само че какво превозва - или не е греблов, а чашков (за вода)
1 day13 hrs
  -> Благодаря!

agree  etale
3 days8 hrs
  -> Благодаря!

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
submerged scraper conveyor (scc)
потопен скрепер


Explanation:
Превеждал съм го и друг път така, а от линка се вижда, че и други са го правили: http://www.flsmidth.com/NR/rdonlyres/40356060-FF7B-47F7-A139...

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 251

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Признавам, че "скрепер" все повече се налага и със значение "остъргващо съоръжение/устройство" - въпреки че (поне аз) малко трудно го възприемам в смисъл, различен от пътно-строителната машина. Но - tempora mutantur et nos mutamur in illis... ;)
3 hrs

neutral  Daniela Koleva: Хм... познавам въпросния преводач от горния линк... Не бих му вярвала 100% и си мисля, че "греблов транспортьор" е по-добре... :)
5 hrs
  -> Не е редно да се обиждат колеги преводачи, даже когато не сме 100% съгласни с тях.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
submerged scraper conveyor (scc)
греблов транспортьор за мокро отвеждане


Explanation:
греблов транспортьор за мокро отвеждане на пепел/пепелина

Въпросното съоръжение изобщо не е потопяемо или подводно. Пепелта пада в единия край, където се охлажда с вода, и после се отвежда.


    Reference: http://www.asia.ru/ProductInfo/1328796.html
Daniela Koleva
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Trufev: Съоръжението е потопено - виждал съм го. Горещият материал пада в продълговато корито с вода за охлаждане и същевременно се изгребва от скрепера под наклон нагоре.
8 hrs
  -> И как точно е потопено това съоръжение? Вашето обяснение е същото като моето....