KudoZ home » English to Bulgarian » Finance (general)

escrow

Bulgarian translation: доверителна сметка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:escrow
Bulgarian translation:доверителна сметка
Entered by: Maria Dimitrova

20:43 Oct 31, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: escrow
Escrow Account means the interest bearing BGN/EURO denominated account to be opened prior to the Closing at the Escrow Agent pursuant to the terms of the Escrow Agreement.
Maria Dimitrova
Bulgaria
доверителна сметка
Explanation:
Еscrow е всеки вид писмено задължение, което се депозира у трето лице, като може да става дума за нотариални актове, пари, акции, облигации и прочие.
Използва се и "ескроу сметка", както предлага колегата. Имайте предвид, че може да става дума и за разплащателна банкова сметка със специално предназначение, например за средства, получени от фондове на ЕС, се ползват такива специални сметки.
Selected response from:

Irena Alexieva
Cyprus
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5доверителна сметкаIrena Alexieva
5 +2доверителна сметкаPetja Mladenova
5 +1ескроу сметка; условна блокирана сметкаmajmunka
5писмено задължение, което се депозира у трето лице
Could-you


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ескроу сметка; условна блокирана сметка


Explanation:
мисля че и двата превода ще ти свършат работа, зависи за каква аудитория е предназнаен превода. Ако е за лица с финансови и/или банкови познания, би било по-добре да използваш направо "ескроу сметка". Надявам се да съм полезна :)

majmunka
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emilia Delibasheva: Ето един от многото линкове в Google http://www.mrrb.government.bg/pdocs/doc_1002.pdf - навсякъде е ескроу сметка
2 mins

neutral  Petja Mladenova: не навсякъде , а само на 78 сайта срещу 541 за доверителна сметка. Ай хоуп уи донт старт райтин ин сирилаизд инглиш суун :)
22 mins
  -> ти вече го правиш :)

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
доверителна сметка


Explanation:
Еscrow е всеки вид писмено задължение, което се депозира у трето лице, като може да става дума за нотариални актове, пари, акции, облигации и прочие.
Използва се и "ескроу сметка", както предлага колегата. Имайте предвид, че може да става дума и за разплащателна банкова сметка със специално предназначение, например за средства, получени от фондове на ЕС, се ползват такива специални сметки.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petja Mladenova: мдам за секунди пак... докато намеря подходящ линк... :)
3 mins

agree  klyunchev
6 mins

agree  Mihaela Boteva
4 hrs

agree  Ivaylo Ivanov
9 hrs

agree  Yuliyan Gospodinov
14 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
доверителна сметка


Explanation:
http://www.procreditbank.bg/business/acc_payment1.htm#6

най-отдолу е обяснено, банката като трета страна блокира сметката

Petja Mladenova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
4 mins

agree  Yuliyan Gospodinov
14 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
писмено задължение, което се депозира у трето лице


Explanation:
....

Could-you
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian