KudoZ home » English to Bulgarian » Finance (general)

deleverage

Bulgarian translation: намаляване съотношението на заемния капитал (дългоср. задължения) към обикновения капитал на фирмата


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deleverage
Bulgarian translation:намаляване съотношението на заемния капитал (дългоср. задължения) към обикновения капитал на фирмата

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:38 Feb 3, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Additional field(s): Business/Commerce (general), Investment / Securities
English term or phrase: deleverage
Definition from Investopedia:
A company's attempt to decrease its financial leverage. The best way for a company to delever is to immediately pay off any existing debt on its balance sheet. If it is unable to do this, the company will be in significant risk of defaulting.

Example sentence(s):
  • The Federal Reserve Chairman told an audience at the Chicago Federal Reserve Thursday that financial outfits need to deleverage and improve their ability to manage risk. Forbes.com
  • As leveraged investors begin to feel pain in their portfolios, not only do they begin to question broader risk exposure in a much more meaningful manner, but many are both forced to and many choose to deleverage, at least for a period, to stop the short term hemorrhaging. Gold Digest
  • American Restaurant Group, Inc. Reaches Agreement With Noteholders To Deleverage Its Balance Sheet. Goliath
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

намаляване съотношението на заемния капитал (дългоср. задължения) към обикновения капитал на фирмата
Definition:
По Лингво 12:
deleverage - (уменьшать использование заемных средств, уменьшать долю долгового финансирования) This divestiture of non-core assets will enable us to pay down debt and deleverage the balance sheet. — Эта реализация неключевых активов позволит нам частично погасить долг и уменьшить долю долгового финансирования.
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2намаляване съотношението на заемния капитал (дългоср. задължения) към обикновения капитал на фирмата
Atanas Dakov
4 +1намаляване на дълговото финансиране
Natasha Stoyanova
4 +1намаляване на привлечения капитал
andrea_n
4намаляване задълженията по заемния капиталReneta
4намаляване на дълга чрез бърза разпродажба на активитеLilia Ignatova
4намаляване използването на заемен капитал за сметка на собственияEvgeni Vassilev
4 -1намаляване на финансовия риск чрез ликвидиране на високорисковите активи
Emilia Balke
3деливъриджklyunchev
3намаляване на дълга
Lyudmil


  

Translations offered


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
намаляване на дълга


Definition from Финансови новини:
ликвидиране на позиции от използвани заемни средства за инвестиране в по-доходни финансови инструменти

Example sentence(s):
  • Привеждането им към капиталовите изисквания ще стане отчасти чрез увеличение на капитала, но неминуемо ще трябва и намаляване на дълга (deleverage), ... - Капитал  
Lyudmil
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
намаляване съотношението на заемния капитал (дългоср. задължения) към обикновения капитал на фирмата


Definition from own experience or research:
По Лингво 12:
deleverage - (уменьшать использование заемных средств, уменьшать долю долгового финансирования) This divestiture of non-core assets will enable us to pay down debt and deleverage the balance sheet. — Эта реализация неключевых активов позволит нам частично погасить долг и уменьшить долю долгового финансирования.

Example sentence(s):
Explanation:
.
Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 79

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  klyunchev: По-скоро собствения, не обикновения. Вижте в Лингво 12 (вече има х3) синонима degearing.
2 hrs
  -> Благодаря! Съгласен съм с коментара.

Yes  Valentina Novakova
3 days17 mins
  -> Благодаря!

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
намаляване на дълга чрез бърза разпродажба на активите


Definition from wiktionary:
Намаляване на дълга чрез бърза разпродажба на активите

Example sentence(s):
  • Председателят на Федералния резерв съобщи пред аудиторията, че предприятията трябва да намалят дълговете си чрез бърза разпродажба на активите и да подобрят способността си да управляват риска. - Question example  
Lilia Ignatova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
деливъридж


Definition from own experience or research:
Ливъридж знам от няколко години. По аналогия например с дерегулиране става деливъридж.

Example sentence(s):
  • http://209.85.129.132/search?q=cache:_d6VI_p3NokJ:www.moitepari.bg/Spravochnik/art/FinancialNews/panikata-a-ne-funda~dc174347a3184ff588fe93750cfa23fd/+%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B6&hl=en&ct=clnk&cd=9&lr=lang_bg - Гугъл  
klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 132

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
намаляване на финансовия риск чрез ликвидиране на високорисковите активи


Definition from own experience or research:
При една финансова криза е важно да се намали финансовият риск на фирмата чрез намаляване или ликвидиране на високорисковите активи.

Example sentence(s):
  • Освен обществените и индивидуални мерки, застраховането може да бъде важен фактор за намаляването на финансовия риск за граждани, предприятия ... - Програма за действие  
Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Marina Stefanov: по-скоро е обяснение на ефекта от deleverage отколкото превод на самия термин
20 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
намаляване на дълговото финансиране


Definition from в-к Дневник:
Откъс от интервю със Стив Ханке -
професор по приложна икономика в Университета "Джон Хопкинс":

Считате ли, че големият дял на инвестиции в недвижимите имоти, финансирани с дълг, ще доведе до оттегляне на капитали от България?

- Смятам, че пазарът на недвижимите имоти в България беше горещ и сега, както и навсякъде, следва тенденция към намаляване на дълговото финансиране. Това означава забавяне на пазара на жилища и недвусмислено говори, че "партито свърши". Ще бъде тежко на този пазар да продължи, защото хората не искат да заемат пари и просто си затягат коланите.

Example sentence(s):
  • Считате ли, че големият дял на инвестиции в недвижимите имоти, финансирани с дълг, ще доведе до оттегляне на капитали от България? - Смятам, че пазарът на недвижимите имоти в България беше горещ и сега, както и навсякъде, следва тенденция към намаляване на дълговото финансиране. Това означава забавяне на пазара на жилища и недвусмислено говори, че "партито свърши". Ще бъде тежко на този пазар да продължи, защото хората не искат да заемат пари и просто си затягат коланите. - в-к Дневник  
Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  greenmay
2 days1 hr

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
намаляване на привлечения капитал


Definition from own experience or research:
a method of changing how a company funds its activities in which it reduces the amount of money that it borrows:
the group's deleveraging and refinancing programme Money from the sale of the asset has helped the deleveraging of the company. The company has committed to a deleveraging strategy in order to improve its credit rating.

Example sentence(s):
andrea_n
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Marina Stefanov
13 hrs

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
намаляване задълженията по заемния капитал


Definition from My Stock Market Power:
Deleveraging, or degearing, is simply the opposite of leveraging, or borrowing. It is the act of reducing the use of borrowed funds

Example sentence(s):
  • Companies will utilize leverage to kickstart growth in their companies; however, if their plans do not go as expected, they will be forced to pay down their debts, or deleverage their balance sheet by selling their own assets. - My Stock Market Power  
Reneta
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

3 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
намаляване използването на заемен капитал за сметка на собствения


Definition from own experience or research:
При финансов крънч единственото спасение на фирмите е да намалят използването на заемен капитал за сметка на собствения, ако последният е достатъчен по обем.

Example sentence(s):
Explanation:
вместо заемен капитал може да се използва заемни средства
Evgeni Vassilev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License