KudoZ home » English to Bulgarian » Finance (general)

Embedded Value

Bulgarian translation: вложена стойност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Embedded Value
Bulgarian translation:вложена стойност
Entered by: Milena Atanasova

11:25 Feb 7, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / report
English term or phrase: Embedded Value
from a table; no context yet
natasha stoyanova
Bulgaria
вложена стойност
Explanation:
www.actuarybg.org/download.php?mode=1&unit=exams&id=59
Selected response from:

Milena Atanasova
Grading comment
thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5вложена стойност
Milena Atanasova
4 +1вътрешна стойностLilia Ignatova
4внедрена (заложена,въплатена, инкорпорирана) стойност
Zhaneta Mladenova


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
embedded value
внедрена (заложена,въплатена, инкорпорирана) стойност


Explanation:
Embedded value - Valor integrado o incorporado

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-02-07 12:02:37 GMT)
--------------------------------------------------

EMBEDDED VALUE - ВЪТРЕШНО ПРИСЪЩА СТОЙНОСТ
embedded derivative - заложен дериватив, внедрен дериватив
embedded derivative instrument - заложен деривативен инструмент, внедрен деривативен инструмент
embedded garantee of minimum equity returns - внедрена гаранция за минимална възвръщаемост от собствения капитал
embedded option to surrender a financial instrument - внедрена опция за отказ от финансов инструмент


Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
embedded value
вложена стойност


Explanation:
www.actuarybg.org/download.php?mode=1&unit=exams&id=59

Milena Atanasova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
thanks!
Notes to answerer
Asker: Благодаря много! Аз сложих "заложена", но това е по-добре.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boris Smolyanov
3 hrs
  -> Благодаря.

agree  Denka Momkova
8 hrs
  -> Благодаря.

agree  atche84
12 hrs
  -> Благодаря.

agree  andrea_n
2 days45 mins
  -> Благодаря.

agree  Andrei Vrabtchev
3 days57 mins
  -> Благодаря.

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
embedded value
вътрешна стойност


Explanation:
Във финансите е прието да се нарича така. В техниката има друго значение. http://209.85.129.132/search?q=cache:LSbrzvyU7ZMJ:obuchenie....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-07 12:33:03 GMT)
--------------------------------------------------

Inner може да бъде и в смисъл на скрита (стойност), което също се употребява, но в различен аспект на вътрешна.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-07 12:36:27 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.129.132/search?q=cache:2jN_RlcZFpgJ:www.invest...

http://209.85.129.132/search?q=cache:uu8tSJy7PPQJ:office.mic...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-07 13:33:05 GMT)
--------------------------------------------------

Още малко за inner value http://209.85.129.132/search?q=cache:WA42iH7TUJEJ:www.imoti2... - в края на страницата.

Lilia Ignatova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Благодаря! Притеснява, че има и 'inner value'


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimmo: Въпросът ми е дали е "въплатена" или "въплътена". За грешка ли става въпрос или за различен корен на думата?
1 hr
  -> Благодаря. А въпросът е за колежката включила думата в отговора си.