KudoZ home » English to Bulgarian » General / Conversation / Greetings / Letters

humble duty

Bulgarian translation: скромен дълг


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:humble duty
Bulgarian translation:скромен дълг
Entered by: klyunchev

11:03 Mar 5, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: humble duty
Фразата се появява в превода на английски на писмо от Й. С. Бах до крал Фридрих Велики, където има изречение "To obey your majesty’s command was my most humble duty." Търсене на израза "humble duty" показва, че в английския това е стандартна формула при обръщения към короновани особи. В моя случай не смятам, че мога да употребя "покорен слуга", понеже писмото завършва с "Your Majesty's most humble and obedient servant, the author" и би се получило неудачно повторение.
А за съжаление не знам достатъчно немски, за да формулирам фраза за търсене, с която да бъде намерен текстът на писмото на немски.
Boyan Brezinsky
Bulgaria
скромен дълг
Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-03-05 11:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q="скромен дълг"&hl=en&lr=lang_...
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6скромен дългklyunchev
4смирено задължение
Stefan Balchev
3покорно задължение
Sylvio Peshev


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
смирено задължение


Explanation:
в смисъл задълженията на покорния слуга

Stefan Balchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
скромен дълг


Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-03-05 11:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q="скромен дълг"&hl=en&lr=lang_...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alexani
4 hrs

agree  Elena Aleksandrova
8 hrs

agree  Maria Dimitrova
10 hrs

agree  Yuliyan Gospodinov
23 hrs

agree  temenujka
3 days4 hrs

agree  Milena Sahakian
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
покорно задължение


Explanation:
...

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian