ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Bulgarian » General / Conversation / Greetings / Letters

babies' teething rings

Bulgarian translation: гризалки

07:09 Jan 27, 2012
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / babies' teething rings
English term or phrase: babies' teething rings
Има ли някакво съответствие на български? - Аз открих "кръгче за бебе да дъвче, когато му никнат зъби", но е много обяснително и дълго.
Благодаря.
Svetla Chorbadzhieva
Bulgaria
Bulgarian translation:гризалки
Explanation:
http://www.iventas.bg/iventas/index.php?/Philips-AVENT/Zalyg...
Selected response from:

Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9гризалки
Lyubka Stambolieva
4 +5чесалка (за зъби/венци)
Yavor Popov
4зъбалка
Christo Metschkaroff
3 +1пръстен за дъвчене за бебеklyunchev


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
пръстен за дъвчене за бебе


Explanation:
http://www.google.com/search?q=уикипедия&hl=en&biw=1200&bih=...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Borissova
12 hrs
  -> Благодаря!

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
гризалки


Explanation:
http://www.iventas.bg/iventas/index.php?/Philips-AVENT/Zalyg...

Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ventseslava Uzunova
10 mins
  -> Благодаря!

agree  Maria Dimitrova
43 mins
  -> Благодаря!

agree  Tanya Doneva
46 mins
  -> Благодаря!

agree  Elena Stoyanova
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Andrei Vrabtchev
2 hrs
  -> Благодаря!

agree  Elena Aleksandrova
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Nadia Borissova
12 hrs
  -> Благодаря!

agree  klyunchev: Благодаря!. Нова дума № 22 678 при мен.
13 hrs
  -> Благодаря:)

agree  Mihail M Mateev
4 days
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
чесалка (за зъби/венци)


Explanation:
http://www.pakostnik.com/bg/products.php?cat=75#

Yavor Popov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RUJA: http://www.toy.store.bg/search?srchstr= &p=s&sin=1
5 mins

agree  klyunchev: В линка има и гризалки. Не схващам има ли разлика с чесалка.
13 hrs
  -> Явно става дума за един и същ предмет с различни наименования в разбичните части на България - лично аз го срещам като "гризалка" за първи път в живота си - може би в София е по-популярен с това име

agree  Ekaterina Kroumova
3 days1 hr

agree  Christo Metschkaroff
3 days10 hrs

agree  Comtrans1
147 days

3 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
зъбалка


Explanation:
Деновиве питам тоз-онзи от познатите ми и те (пО на години) си спомнят за тази дума. Отбелязвам, че повечето са потомци на бежанци от Македония, т.е. думата е от западно-българското землище, диалектна. Същото, както и "чесалка", която също се среща насам. За обща култура - насам някога са давали суха кора хлеб, та да си "чеше зъбите" малкото дете. Не че и другаде не са го правили...

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian