KudoZ home » English to Bulgarian » Geology

landslide wave

Bulgarian translation: вълни вследствие на свлачищна активност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:landslide wave
Bulgarian translation:вълни вследствие на свлачищна активност
Entered by: Irena Alexieva

13:41 Feb 22, 2005
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Science - Geology
English term or phrase: landslide wave
идеята е, че свличането на земни пластове в океана, предизвиква вълни
дали си имат и име?
ASAP, pls
slavist
вълни вследствие на свлачищна активност
Explanation:
Термин "свлачищна активност" със сигурност има, но вероятно поради липса на океан у нас за вълните нищо не се казва, но предлагам този вариант като по-научно звучащ.
Selected response from:

Irena Alexieva
Cyprus
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5вълни вследствие на свлачищна активностIrena Alexieva
3вълни, предизвикани от свлачища
Antonina Zaitseva


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
вълни, предизвикани от свлачища


Explanation:
Не знам дали си имат име. Но ако преводът трябва бързо, може да се каже описателно. по горния начин.

"Той добавя, че вълните могат също да дестабилизират подводните склонове и да причинят повторни цунами. Уорд е направил компютърна симулация и на вълни, предизвикани от подводни свлачища."

http://www.sinia-planeta.com/BG/asteroidtsunami.html

Antonina Zaitseva
Ireland
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
вълни вследствие на свлачищна активност


Explanation:
Термин "свлачищна активност" със сигурност има, но вероятно поради липса на океан у нас за вълните нищо не се казва, но предлагам този вариант като по-научно звучащ.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian