KudoZ home » English to Bulgarian » Human Resources

security clearance/background check

Bulgarian translation: проучване за надеждност/цялостна проверка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:security clearance/background check
Bulgarian translation:проучване за надеждност/цялостна проверка
Entered by: Lyudmil

22:55 May 1, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Human Resources / Employment contract
English term or phrase: security clearance/background check
Confirmation of appointment and security clearance/background check

Temporary staff is required to serve a probationary period of six months. Successful applicants may be required to undergo a security vetting and clearance procedure
Krasimira Kalcheva
United States
проучване за надеждност/цялостна проверка
Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...
Selected response from:

Lyudmil
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за дадения отговор, както и за линковете.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2проучване на кандидата по съображения за сигурностnatasha stoyanova
4проучване за надеждност/цялостна проверка
Lyudmil
4проверка на биографията/миналото
Atanas Dakov


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
проверка на биографията/миналото


Explanation:
проверка на биографията/миналото за нуждите на институцията или за достъп до секретна инфорамция например

Atanas Dakov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
проучване на кандидата по съображения за сигурност


Explanation:
... да преминат през проверка за сигурност - т.е. проверка на всички данни (адреси, имена, документи), местоработи, полицейски данни и др. за определен срок от време (обикновено последните 10 години, но зависи от степента на сигурност) преди да се даде разрешение за приемане, т.е. да бъдат допуснати (вътре); да им се даде достъп


Example sentence(s):
  • или отказан от българските власти по съображения за сигурност или поради ... проучване на кандидатите за работа - физически лица и организац

    Reference: http://www.md.government.bg/bg/docs/documents/cooperation/03...
natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  fdrumeva
4 hrs
  -> Благодаря

agree  atche84: проверка за сигурност
1 day3 hrs
  -> Благодаря

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
проучване за надеждност/цялостна проверка


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...

Lyudmil
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря за дадения отговор, както и за линковете.