KudoZ home » English to Bulgarian » IT (Information Technology)

chrominance

Bulgarian translation: сигнал на цветността


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chrominance
Bulgarian translation:сигнал на цветността
Entered by: xxxbibienne

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
18:54 Feb 2, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Additional field(s): Electronics / Elect Eng, Telecom(munications)
English term or phrase: chrominance
Definition from CNET Reviews:
Technical name for the TV signal that carries the color information (red, green, and blue) needed to produce a color picture; often called chroma.

Example sentence(s):
  • The method is fast so it can be conveniently used "on the fly," permitting the user to interactively get the desired results promptly after providing a reduced set of chrominance scribbles. Fast Image and Video Colorization using Chrominance Blending
  • The connection between the chrominance saturation control knob in a television receiver and the chrominance saturation control circuit can be achieved through wiring which transmits only DC voltage. MANUAL CHROMINANCE SATURATION CONTROL CIRCUIT
  • In color images, detail perception is obtained from the luminance component of each pixel almost exclusively, because the human vision system is not well suited to detect structures defined by varying chrominance values. pixinsight.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

сигнал на цветността
Definition:
Един от компонентите на цветното телевизионно изображение, предназначен да предава информация за цветност.
При цветни изображения един елемент на многоцветното изображение се състои от три елемента на основните цветове (червен, зелен и син).
Selected response from:

xxxbibienne
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +3сигнал на цветносттаxxxbibienne
5цветоносеща
4leavedClover
4 +1сигнал за цветност
Atanas Dakov
5цветностIliana Deneva
4цветностklyunchev


  

Translations offered


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
цветност


Definition from -:
Качествена характеристика на цвета на основата тон и наситеност.

Example sentence(s):
  • Chrominance (chroma for short), is the signal used in video systems to convey the color information of the picture, separately from the accompanying luma signal. - wikipedia  
Iliana Deneva
Spain
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  xxxFidexim: Давате дефиниция, различна от примера Ви и от изходните примерни изречения
16 mins

Yes  klyunchev: Докато пишех отговора си, не виждах другите отговори.
48 mins

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
цветност


Definition from own experience or research:
Учи съм го по ТВ техника в техникум по слаботокова електротехника "А. С. Попов". Думата фигурира в Кратък б.-а. политехнически речник.

Example sentence(s):
  • СМЦ41 (субмодул цветност) - Гугъл  
klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 47

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
сигнал за цветност


Definition from .:
Пример: За предаване на цветни телевизионни изображениядопълнително се включват сигнал за цветност и сигнали зацветова синхронизация

http://209.85.129.132/search?q=cache:pnYrj0R4IQ4J:www.online...

Example sentence(s):
  • http://209.85.129.132/search?q=cache:pnYrj0R4IQ4J:www.online-learning.hit.bg/index_files/V1.8.pdf+%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82+%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD+%D1%81%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D0%BB&hl=en&ct=clnk&cd=4&gl=uk - .  
  • при която за сигналите за цветност се взима всеки четвърти отчет - .  
Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
DaniPetkov Ами тогава ще се обадя на Петришки да ги къса тия дето го употребяват това!(познаваме се лично)


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  DaniPetkov: абсолютно точен е вашият отговор колега! Така е понятието въобще откакто е влязла цветната телевизия в България!
2 days23 hrs
  -> Благодаря, но вече е малко късно ... ;)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
сигнал на цветността


Definition from Национален Военен Уни:
Един от компонентите на цветното телевизионно изображение, предназначен да предава информация за цветност.
При цветни изображения един елемент на многоцветното изображение се състои от три елемента на основните цветове (червен, зелен и син).

Example sentence(s):
  • Сигналът на цветността с носеща 4,43 MHz се преобразува в смесително стъпало в сигнал с носеща 627 kHz, която е по-ниска от долната гранична честота на яркостния ЧМ сигнал и се отделя от неговия спектър с помощта на нискочестотен филтър (НЧФ) с честота на среза 1,1 MHz - DMS  
  • Сигнал на цветността: 0,3 Vp-p, 75 --, небалан- сиран - Цифрова видеокамера.  
  • Тъй като пропускателната способност на сигнала на цветността обикновено е по-малка от тази на сигнала на яркостта, промените в краищата на цвета се случват много по-бавно от промените в краищата на яркостта. - BenQ България  
xxxbibienne
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
LOVANI да! БДС: БДС 7891-94


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  xxxFidexim
15 hrs
  -> Благодаря!

Yes  Elena Marinova
15 hrs
  -> Благодаря!

Yes  atche84
1 day4 hrs
  -> Благодаря!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
цветоносеща


Definition from Основи на цветната те:
Носеща честота на цвета. Говори се и за подносещи - за отделните цветове (R, G, B)

Example sentence(s):
  • За да могат да се предават двата цветови сигнала с помощта на една. цветоносеща е приложен методът на квадратурна амплитудна модулация. -  
  • Квадратурната модулация може да се осъществи с балансен модулатор, при кoетo цветовата подносеща се гаси (липсва) при предаване на ахроматичните цветове - DMS studio  
4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License