KudoZ home » English to Bulgarian » Law: Contract(s)

servient rights

Bulgarian translation: сервитутни права


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:servient rights
Bulgarian translation:сервитутни права
Entered by: Maria Dimitrova

14:23 Nov 1, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: servient rights
the Site as well as the Company is free of any liens or encumbrances, including but not limited to:
-servient rights
Maria Dimitrova
Bulgaria
сервитутни права
Explanation:
Предполагам имат предвид, че компанията не дължи обезщетение на трети лица за такива права, а не, че тя самата няма такива права. Трябва обаче да прецените според останалия контекст. Сервитутното право, най-просто казано, е правото през собствеността на дадено лице да преминават, например, тръби на топлофикация.
Selected response from:

Irena Alexieva
Cyprus
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5сервитутни праваIrena Alexieva
4 +1сервитутни права
Antonina Zaitseva


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
сервитутни права


Explanation:
Предполагам имат предвид, че компанията не дължи обезщетение на трети лица за такива права, а не, че тя самата няма такива права. Трябва обаче да прецените според останалия контекст. Сервитутното право, най-просто казано, е правото през собствеността на дадено лице да преминават, например, тръби на топлофикация.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Metodi Gerasimov
3 mins

agree  Antonina Zaitseva: Бавен ми е интернетът. Иначе не мога да не се съглася :)
11 mins

agree  Hemuss
16 mins

agree  Yassen Tounev: Абсолютно правилно. Обикновено сервитутни права има държавата или общината- за прокарване на пътища, електропроводи и др.
35 mins

agree  Yuliyan Gospodinov
1 hr

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
сервитутни права


Explanation:
Примерно правото на преминаване през чужд имот е сервитутно право. Давам линк към един речник, който ми се струва полезен.

Можете да погледнете статиите за
easement, servitude, servient.




    Reference: http://wgbb.government.bg/PRELIMINARY_GLOSSARY.pdf
Antonina Zaitseva
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Could-you
6 hrs