KudoZ home » English to Bulgarian » Law: Contract(s)

owing by mortgage

Bulgarian translation: дължими по направена ипотека


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:owing by mortgage
Bulgarian translation:дължими по направена ипотека
Entered by: natasha stoyanova

21:26 Mar 8, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: owing by mortgage
To borrow or raise money in any manner and to secure the repayment of any money borrowed raised, or owing by mortgage, charge, standard security, lien or other security upon the whole or any part of the Company's property or assets
etale
дължими по направена ипотека
Explanation:
според мен, не е правилен английски.
ако не се лъжа, това е due payment under mortgage agreement

Да взема или набира парични средства и да обезпечава плащането на дължимите вноски по всякакви парични заеми, събрани средства или дължими по (силата на) сключени споразумения за ипотекиране и т.н.
Selected response from:

natasha stoyanova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5или дължими, чрез ипотека ...Miglena Loster
4 +1дължими по направена ипотекаnatasha stoyanova


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
дължими по направена ипотека


Explanation:
според мен, не е правилен английски.
ако не се лъжа, това е due payment under mortgage agreement

Да взема или набира парични средства и да обезпечава плащането на дължимите вноски по всякакви парични заеми, събрани средства или дължими по (силата на) сключени споразумения за ипотекиране и т.н.

natasha stoyanova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  minahadji
20 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
или дължими, чрез ипотека ...


Explanation:
Струва ми се, че това не е израз, а в случая предлогът "by" свързва две логически отделни части на изречението (ако можех да ги оцветя, щеше да стане по-ясно, май):

Тo borrow or raise money in any manner and to secure the repayment of any money borrowed raised, or owing by mortgage, charge, standard security, lien or other security upon the whole or any part of the Company's property or assets.
... да заема или набира средства по какъвто и да било начин и да гарантира връщането на каквито и да било средства, заети, набрани или дължими (пауза) чрез ипотека, обременяване с други тежести, гаранция .... , на цялата собственост или активите на компанията, или на части от тях.

Предлогът свързва два длъжки списъка, които са логически обособени, оттам и объркването, мисля. При "legalese" се случва често. :-)

Miglena Loster
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4