KudoZ home » English to Bulgarian » Law (general)

petition

Bulgarian translation: петиция, молба, искане, заявление; Писмена молба до съда след уведомление


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: petition
Bulgarian translation:петиция, молба, искане, заявление; Писмена молба до съда след уведомление
Entered by: Elenka Ganeva

00:53 May 18, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: petition
в този контекст
Appellants designated three record items for this appeal: (1) The first amended petition filed June 19, 1973; (2) The demurrer to first amended petition filed August 8, 1973; and (3) The order nunc pro tunc filed September 9, 1974. There was no counter-designation......
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Обжалване, апелация
Explanation:
Световен речник по право и търговия (6 езика), т. 1
Обяснението е почти 1 страница. Ако е необходимо, ще я препиша веднага.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 6 mins (2005-05-18 05:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Илъгах, извинявам се много! (мислех за един друг текст...)

Т. 6 от същия речник: петиция, молба, искане, заявление.
Писмено обръщение, включващо молба от лицето или лицата, които са го направили към силата, органа или лицето, на което се връчва за упражняването на неговата или тяхната власт за отстраняване на някакво нарушение или за предоставяне на облага, привилегия или разрешение. Официална писмена молба, адресирана до някои държавни органи. Правото на хората да искат поправяне на несправедливост е гарантирано от Първата поправка на амер. конституция.
И т.н...
Писмена молба до съда след уведомление.

Успех!
Selected response from:

Elenka Ganeva
Grading comment
благодаря за изчерпателния отгожор
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Обжалване, апелация
Elenka Ganeva
4 +1иск, молба, заявление в съдbozhana


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
иск, молба, заявление в съд


Explanation:
Според общия текст, тук най-вероятно не е иск.
Успех!

bozhana
Canada
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pelagia: Най-разспространена употреба - заявление, също искова молба
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Обжалване, апелация


Explanation:
Световен речник по право и търговия (6 езика), т. 1
Обяснението е почти 1 страница. Ако е необходимо, ще я препиша веднага.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 6 mins (2005-05-18 05:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Илъгах, извинявам се много! (мислех за един друг текст...)

Т. 6 от същия речник: петиция, молба, искане, заявление.
Писмено обръщение, включващо молба от лицето или лицата, които са го направили към силата, органа или лицето, на което се връчва за упражняването на неговата или тяхната власт за отстраняване на някакво нарушение или за предоставяне на облага, привилегия или разрешение. Официална писмена молба, адресирана до някои държавни органи. Правото на хората да искат поправяне на несправедливост е гарантирано от Първата поправка на амер. конституция.
И т.н...
Писмена молба до съда след уведомление.

Успех!


Elenka Ganeva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
благодаря за изчерпателния отгожор

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  desi1981: петиция, молба, искане, заявление
2 hrs