KudoZ home » English to Bulgarian » Law (general)

affiant

Bulgarian translation: декларатор


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:affiant
Bulgarian translation:декларатор
Entered by: Elenka Ganeva

12:08 May 20, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: affiant
-
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
декларатор
Explanation:
Декларатор/Пълномощник
"Лицето, което прави писмена клетвена декларация. Думата се употребява в този смисъл като взаимозаменина с "лице, което дава показания под клетва" (вж. DEPONENT). Последният термин обаче трябва да бъде предназначен за лице, което дава писмени показания."
Това е обяснението в "Световен речник по право и търговия", 1993г.
Selected response from:

Elenka Ganeva
Grading comment
благодаря за изчерпателния отговор и за референциите
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1лице, даващо клетвена декларацияklyunchev
4 +1декларатор (под клетва)
Stefan Balchev
5декларатор
Elenka Ganeva
4свидетел (даващ показания под клетва)
Vladimir Shapovalov


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
декларатор (под клетва)


Explanation:
Affiant Definition. – someone who makes an affidavit

Stefan Balchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
4 mins
  -> Well thanks :))

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
свидетел (даващ показания под клетва)


Explanation:
Или нещо такова :)


    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?HL=2&L1=1&L2=2&EXT=0&s=affia...
Vladimir Shapovalov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Stefan Balchev: E ne e zaduljitelno da e SVIDETEL :)))
1 min
  -> не е задължително, но в повечето случаи обикновено е ;-) Зависи от документа според мен.

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
лице, даващо клетвена декларация


Explanation:
Мултилекс

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2005-05-20 12:38:03 GMT)
--------------------------------------------------

Или само декларатор.

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
10 mins
  -> 10х

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
декларатор


Explanation:
Декларатор/Пълномощник
"Лицето, което прави писмена клетвена декларация. Думата се употребява в този смисъл като взаимозаменина с "лице, което дава показания под клетва" (вж. DEPONENT). Последният термин обаче трябва да бъде предназначен за лице, което дава писмени показания."
Това е обяснението в "Световен речник по право и търговия", 1993г.

Elenka Ganeva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
благодаря за изчерпателния отговор и за референциите