KudoZ home » English to Bulgarian » Law (general)

subjet matter jurisdiction

Bulgarian translation: предметна подсъдност


08:45 Jan 12, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: subjet matter jurisdiction
part of a sentence: .......to dismiss for lack of subject matter jurisdiction, a plaintiff is not required.........etc
petya yakova
Bulgaria
Bulgarian translation:предметна подсъдност
Explanation:
Намерих го на руски в Гугъл - предметна подсудность, а после и на много места на български в Гугъл

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-01-12 08:58:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

You're welcome!
Selected response from:

Emilia Delibasheva
Grading comment
thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2родова подсъдност (в зависимост от предмета на делото)
Zlatka Gospodinova
4предметна подсъдност
Emilia Delibasheva


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
предметна подсъдност


Explanation:
Намерих го на руски в Гугъл - предметна подсудность, а после и на много места на български в Гугъл

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-01-12 08:58:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

You're welcome!

Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 53
Grading comment
thanks a lot!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
родова подсъдност (в зависимост от предмета на делото)


Explanation:
В ГПК родовата подсъдност е коментирана в:
Част втора
ОБЩ ИСКОВ ПРОЦЕС
Дял първи
ПРОИЗВОДСТВО ПРЕД ПЪРВАТА ИНСТАНЦИЯ
Глава дванадесета
ПОДСЪДНОСТ
Раздел I
Родова подсъдност


    Reference: http://lawdictionary3.googlepages.com/subjectmatterjurisdict...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Subject-matter_jurisdiction
Zlatka Gospodinova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Emilia Delibasheva: Аз намерих това изречение:"Чрез правилата на родовата (предметна) подсъдност се разпределят делата. между районните и окръжните съдилища в качеството ..." на http://www.ewmi-bg.com/docs/Manual Court Secretary BG.pdf
1 hr
  -> Явно се използват и двете, затова не използвах "disagree" да коментирам вашия отговор, а просто добавих и това значение като информация. :-))

agree  Negidium
34 days

agree  Krasimira Drumeva
1725 days