KudoZ home » English to Bulgarian » Law (general)

Adjustment Review

Bulgarian translation: Преразлеждане на промяна


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Adjustment Review
Bulgarian translation:Преразлеждане на промяна
Entered by: Iolanta Vlaykova Paneva

06:28 Jun 29, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Adjustment Review
child support order
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Преразглеждане и промяна
Explanation:
review and adjustment review of the child support order - Преразглеждане и промяна на (размера на) издръжката.
Selected response from:

Yoana Yotova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4изменение на издръжката
Antonina Zaitseva
4преразглеждане на промяна (в съдебното решение за издръжка на малолетни)
Emilia Balke
3Преразглеждане и промянаYoana Yotova
3преразглеждане решението на спорен въпрос
Elenka Ganeva


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
adjustment review
преразглеждане решението на спорен въпрос


Explanation:
Моя интерпретация с помощта на "Световен речник по право и търговия", 1993 г. "Делфин прес"

Elenka Ganeva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adjustment review
преразглеждане на промяна (в съдебното решение за издръжка на малолетни)


Explanation:
Преразглеждането става по молба на една от страните, която не е съгласна с промяната.

Emilia Balke
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
изменение на издръжката


Explanation:
Review and Adjustment - Review and adjustment refers to the two major phases involved in modification of a court order. The first phase looks at what the RR would be ordered to pay now and compares that amount to the existing support amount. Based on this review, a determination may be made that the current support order needs to be adjusted.

Child Support Glossary of Terms IZ

http://www.ilchildsupport.com/i-z_glossary_cs.html#r

RR означава Responsible Relative, т.е. този, който плаща издръжката

В българския семеен кодекс е употребен терминът "изменение на издръжката".

В случая според мен е важно да се подчертае, че това изменение се прави на два етапа - Review (преразглеждане на въпроса за издръжката)и Adjustment (определяне на нов размер на издръжката).

(Разбира се, ако на първия етап решат, че промяна не се налага, може и да не последва Adjustment).

Също като в България основание за Review и Adjustment може да бъде промяна в обстоятелствата (например, увеличаване на доходите на родителя, който държи издръжката).


--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-29 21:28:33 (GMT)
--------------------------------------------------

дължи

Antonina Zaitseva
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 15

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
adjustment review
Преразглеждане и промяна


Explanation:
review and adjustment review of the child support order - Преразглеждане и промяна на (размера на) издръжката.

Yoana Yotova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16