KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

receiving stolen property

Bulgarian translation: притежаване, получаване, съхраняване или разпореждане с крадено имущество


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:receiving stolen property
Bulgarian translation:притежаване, получаване, съхраняване или разпореждане с крадено имущество
Entered by: Anelia Dobreva

16:19 Mar 21, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: receiving stolen property
Това ще рече ли "притежание на крадено имущество" или е нещо друго?
Anelia Dobreva
притежаване, получаване, съхраняване или разпореждане с крадено имущество
Explanation:
Receiving stolen property.

(1) A person commits the crime of receiving stolen property if he intentionally possesses, receives, retains or disposes of stolen property knowing that it has been stolen or having reasonable grounds to believe it has been stolen, unless the property is possessed, received, retained or disposed of with intent to restore it to the owner.

За съжаление, не мога да предложа една дума вместо онези горе...
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Много благодаря!

Мисля, че ще използвам приемане и укриване на крадено имущество в зависимост от контекста, защото се споменава като обвинение в два различни случая.

Укривателство също много ми хареса.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3получаване, приемане... (не непремено притежаване)Stoyan Dinev, Prof. Dr.
5 +2притежаване, получаване, съхраняване или разпореждане с крадено имущество
Vladimir Shapovalov
5 +1укривателство на имущество
Angelina Sekoulova
5укривателство на имущество
Angelina Sekoulova
1 +1САМО ДОГАДКА!!! - укривателство на крадено имуществоxxxVihar Kraste


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
получаване, приемане... (не непремено притежаване)


Explanation:
Самият акт на получаване, приемане на крадено имущество е също наказуем.

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
PRO pts in pair: 73

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
1 hr

agree  Rado Varbanov
15 hrs

agree  xxxVihar Kraste: Да, наказуем е такъв акт. Наказателният кодекс инкриминира в чл. 215 всяко деяние, с което някой "укрие, придобие или спомогне да бъдат отчуждени чужди движими вещи, за които знае или предполага, че са придобити от другиго чрез престъпление..."
18 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
САМО ДОГАДКА!!! - укривателство на крадено имущество


Explanation:
МОЛЯ ВИ НЕ ИЗБЪРЗВАЙТЕ И НЕ ПРИЕМАЙТЕ ТОВА ЗА ОТГОВОР. НЕ ДАВАЙТЕ ТОЧКИ. Ползвайте отговора САМО АКО ВИ Е МНОГО СПЕШЕН ПРЕВОДА и нямата време. Все пак не е напълно невъзможен варианта, който Ви предлагам.
Препоръчвам Ви, обаче, да изчакате реакцията и предложенията на П. Скип и на Г. Аврамова, която е юрист и сигурно знае термина от практиката най-добре.
Най-често става дума за обвинение в съучастничество на базата на това, че някой съзнателно е укрил имущество, за което е предполагал или знаел, че е незаконно отнето от истинския му собственик. По всички закони съществува задължение за уведомяване на полицията.
Успех!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 16:36:12 (GMT)
--------------------------------------------------


Ето какво точно казва Наказателният кодекс по въпроса:

Раздел VI
Вещно укривателство
Чл. 215. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 62 от 1997 г.) Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага укрие, придобие или спомогне да бъдат отчуждени чужди движими вещи, за които знае или предполага, че са придобити от другиго чрез престъпление или чрез друго общественоопасно деяние, се наказва с лишаване от свобода до пет години, но с наказание, не по-тежко от предвиденото за самото престъпление.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 1975 г., бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 62 от 1997 г.) Наказанието е лишаване от свобода от три до десет години и глоба от един милион до три милиона лева, ако укривателството:

http://www.bild.net/temida/va/aozv/kdks/nk.html

xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rado Varbanov: welcome back
15 hrs
  -> Thx

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
притежаване, получаване, съхраняване или разпореждане с крадено имущество


Explanation:
Receiving stolen property.

(1) A person commits the crime of receiving stolen property if he intentionally possesses, receives, retains or disposes of stolen property knowing that it has been stolen or having reasonable grounds to believe it has been stolen, unless the property is possessed, received, retained or disposed of with intent to restore it to the owner.

За съжаление, не мога да предложа една дума вместо онези горе...



    Reference: http://www.mscode.com/free/statutes/97/017/0070.htm
Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431
Grading comment
Много благодаря!

Мисля, че ще използвам приемане и укриване на крадено имущество в зависимост от контекста, защото се споменава като обвинение в два различни случая.

Укривателство също много ми хареса.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: точно така! Стар занаят. Тези получатели на крадено имущество се наричат Fences -- "огради" между крадеца и по-нататъшните притежатели.
1 hr
  -> thank you, Peter!

agree  xxxVihar Kraste: вещно укривателство
18 hrs
  -> thanks Vick! Thank you for the great e-card too :)

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
укривателство на имущество


Explanation:
Източници:
1. Оксфордски енциклопедичен речник по право,СИЕЛА,1998 г.

"Придобиване на изключителен контрол върху откраднато имущество или владеене на откраднато имущество съвместно с крадеца или друг укривател. Така например, ако някой просто разглежда откраднато имущество в присъствието на крадеца, той не е виновен за укривателство. До 1968 г. това беше самостоятелно престъпление, а понастоящем е форма на широкото престъпление *разпореждане с откраднати движими вещи (handling stolen goods)"


2. At: http://www.ask.com/main/metaAnswer.asp?t=m&s=a&MetaEngine=Sp...

Punitive Articles of the Uniform Code of Military Justice (UCMJ)

Article 134--(Stolen property: knowingly receiving, buying, concealing)

Text.
See paragraph 60.
***
44.110.3 c. Explanation.
(1) In general. The actual thief is not criminally liable for receiving the property stolen; however a principal to the larceny ( see paragraph 1), when not the actual thief, may be found guilty of knowingly receiving the stolen property but may not be found guilty of both the larceny and receiving the property.

(2) Knowledge. Actual knowledge that the property was stolen is required. Knowledge may be proved by circumstantial evidence.

(3) Wrongfulness. Receiving stolen property is wrongful if it is without justification or excuse. For example, it would not be wrongful for a person to receive stolen property for the purpose of returning it to its rightful owner, or for a law enforcement officer to seize it as evidence.












    Reference: http://www.ask.com/main/metaAnswer.asp?t=m&s=a&MetaEngine=Sp...
Angelina Sekoulova

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: вещно укривателство го нарича българският Наказателен кодекс в Раздел VІ, чл. 215 и сл.
5 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
укривателство на имущество


Explanation:
Източници:
1. Оксфордски енциклопедичен речник по право,СИЕЛА,1998 г.

"Придобиване на изключителен контрол върху откраднато имущество или владеене на откраднато имущество съвместно с крадеца или друг укривател. Така например, ако някой просто разглежда откраднато имущество в присъствието на крадеца, той не е виновен за укривателство. До 1968 г. това беше самостоятелно престъпление, а понастоящем е форма на широкото престъпление *разпореждане с откраднати движими вещи (handling stolen goods)"


2. At: http://www.ask.com/main/metaAnswer.asp?t=m&s=a&MetaEngine=Sp...

Punitive Articles of the Uniform Code of Military Justice (UCMJ)

Article 134--(Stolen property: knowingly receiving, buying, concealing)

Text.
See paragraph 60.
***
44.110.3 c. Explanation.
(1) In general. The actual thief is not criminally liable for receiving the property stolen; however a principal to the larceny ( see paragraph 1), when not the actual thief, may be found guilty of knowingly receiving the stolen property but may not be found guilty of both the larceny and receiving the property.

(2) Knowledge. Actual knowledge that the property was stolen is required. Knowledge may be proved by circumstantial evidence.

(3) Wrongfulness. Receiving stolen property is wrongful if it is without justification or excuse. For example, it would not be wrongful for a person to receive stolen property for the purpose of returning it to its rightful owner, or for a law enforcement officer to seize it as evidence.












    Reference: http://www.ask.com/main/metaAnswer.asp?t=m&s=a&MetaEngine=Sp...
Angelina Sekoulova