KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

push-in robbery

Bulgarian translation: Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:push-in robbery
Bulgarian translation:Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие
Entered by: xxxVihar Kraste

13:08 Mar 27, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: push-in robbery
A robbery when you get pushed into your residence.
Biliarsky
Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие
Explanation:
Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване (НК, чл. 198, ал. 1-4) / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие
Това са престъпления срещу личността и собствеността, докато взломната кражба е престъпление само срещу собствеността.

І. Взломните кражби (такъв е терминът, използван от Наказателния кодекс и от специалистите по криминология, в потвърждение вж. доклада от изследването "ЖЕРТВИТЕ НА ПРЕСТЪПНОСТТА СРЕД НАСЕЛЕНИЕТО И БИЗНЕСМЕНИТЕ В БЪЛГАРИЯ" автор: д-р Боян Станков, http://www.online.bg/vr/surveybg/CrimeSurvey_b.htm) засягат собствеността на домакинствата. Това са престъпления срещу собствеността. Взломната кражба се извършва по принцип и най-често в отсъствието на лицето, чието жилище или имущество е взломено.
Във Вашия случай става дума за контактни престъпления, засягащи ЛИЧНОСТТА И ИМУЩЕСТВОТО но жертвата. Това не е взломна кражба. Това е въоръжен грабеж, нападение/заплаха, при които престъпни действия се виктимизира собственикът на имуществото, срещу което се извършва престъпното посегателство.

ІІ. В свое решение РКС № 19 от 1997 г. Конституционният съд обяви за противоконституционна т. 3 от ал. 3 на Чл. 12 на Наказателния кодекс, където се използва следната терминология именно, за да разграничи взломната кражба от push-in robbery:
"нападението е извършено чрез проникване с насилие или с взлом в жилище, вилен имот или стопански обект"

ІІІ. Наказателният кодекс в Глава пета
"Престъпления против собствеността", има Раздел II:
Грабеж
Чл. 198. (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г.) Който отнеме чужда движима вещ от владението на другиго с намерение противозаконно да я присвои, като употреби за това сила или заплашване, се наказва за грабеж с лишаване от свобода от три до десет години.
(2) Под заплашване се разбира застрашаване с такова непосредствено деяние, което излага на тежка опасност живота, здравето, честта или имота на заплашения или на друго някое присъствуващо лице.
(3) Грабеж е и всяка кражба, при която завареният на мястото на престъплението употреби сила или заплашване, за да запази владението върху откраднатата вещ.
(4) Грабеж има и когато за отнемане на вещта лицето е било приведено в безсъзнание или поставено в беззащитно състояние.

ІV. А ето и примери от полицейската практика в САЩ за този тип престъпление срещу личността и собствеността:

Police Officer Cristino, a 14 year veteran of the Police Department, he is currently assigned to the Police Service Area 9 Bike Unit, was selected For The NYPD's Cops on the Beat in Police Service Area 9 Cop two outstanding Robbery arrests.

The first incident occurred on the 10th. Two males robbed a victim in the Ravenswood Development, A PUSH IN ROBBERY. Police Officer Cristino did canvass the area, locate, and effect the arrest of the two suspects.

The second incident occurred on the 22nd. A victim stated that a male had placed a gun to his head on 38th Avenue, near the Ravenswood Development. Police Officer Cristino canvassed the area with the complainant and effected an arrest of the subject and two other accomplices after the positive identification by the victim only a few minutes after the original incidenthad transpired. A revolver was also recovered at the scene of the arrest.
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
Сърдечно благодаря! Интересувах се точно от разликата между престъпленията, които засягат само имуществото и тези, които засягат и собственика! Не може да има по-изчерпателен отговор на моя въпрос!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4грабеж с взломStoyan Dinev, Prof. Dr.
3обир с взломRado Varbanov
1Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване / Въоръжен грабеж / Проникване с насилиеxxxVihar Kraste


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
обир с взлом


Explanation:
грабеж с взлом

Rado Varbanov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Боя се, че грабеж, обир и взломна кражба са различни неща. Вж. съответно чл. 194-195 и чл. 198-199, както и чл. 12, ал.3, т.3 от Наказателния кодекс. Пак в НК терминът "обир" въобще не се споменава като инкриминирано понятие. Не че обири не се извършват.
10 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
грабеж с взлом


Explanation:
Грабеж, при който нахлуват в жилището ви.

Stoyan Dinev, Prof. Dr.
PRO pts in pair: 73

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Струва ми се, че грабеж и взломна кражба са различни неща. Вж. съответно чл. 194-195 и чл. 198-199, както и чл. 12, ал.3, т.3 от Наказателния кодекс
10 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие


Explanation:
Грабеж / Грабеж с употреба на сила или заплашване (НК, чл. 198, ал. 1-4) / Въоръжен грабеж / Проникване с насилие
Това са престъпления срещу личността и собствеността, докато взломната кражба е престъпление само срещу собствеността.

І. Взломните кражби (такъв е терминът, използван от Наказателния кодекс и от специалистите по криминология, в потвърждение вж. доклада от изследването "ЖЕРТВИТЕ НА ПРЕСТЪПНОСТТА СРЕД НАСЕЛЕНИЕТО И БИЗНЕСМЕНИТЕ В БЪЛГАРИЯ" автор: д-р Боян Станков, http://www.online.bg/vr/surveybg/CrimeSurvey_b.htm) засягат собствеността на домакинствата. Това са престъпления срещу собствеността. Взломната кражба се извършва по принцип и най-често в отсъствието на лицето, чието жилище или имущество е взломено.
Във Вашия случай става дума за контактни престъпления, засягащи ЛИЧНОСТТА И ИМУЩЕСТВОТО но жертвата. Това не е взломна кражба. Това е въоръжен грабеж, нападение/заплаха, при които престъпни действия се виктимизира собственикът на имуществото, срещу което се извършва престъпното посегателство.

ІІ. В свое решение РКС № 19 от 1997 г. Конституционният съд обяви за противоконституционна т. 3 от ал. 3 на Чл. 12 на Наказателния кодекс, където се използва следната терминология именно, за да разграничи взломната кражба от push-in robbery:
"нападението е извършено чрез проникване с насилие или с взлом в жилище, вилен имот или стопански обект"

ІІІ. Наказателният кодекс в Глава пета
"Престъпления против собствеността", има Раздел II:
Грабеж
Чл. 198. (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г.) Който отнеме чужда движима вещ от владението на другиго с намерение противозаконно да я присвои, като употреби за това сила или заплашване, се наказва за грабеж с лишаване от свобода от три до десет години.
(2) Под заплашване се разбира застрашаване с такова непосредствено деяние, което излага на тежка опасност живота, здравето, честта или имота на заплашения или на друго някое присъствуващо лице.
(3) Грабеж е и всяка кражба, при която завареният на мястото на престъплението употреби сила или заплашване, за да запази владението върху откраднатата вещ.
(4) Грабеж има и когато за отнемане на вещта лицето е било приведено в безсъзнание или поставено в беззащитно състояние.

ІV. А ето и примери от полицейската практика в САЩ за този тип престъпление срещу личността и собствеността:

Police Officer Cristino, a 14 year veteran of the Police Department, he is currently assigned to the Police Service Area 9 Bike Unit, was selected For The NYPD's Cops on the Beat in Police Service Area 9 Cop two outstanding Robbery arrests.

The first incident occurred on the 10th. Two males robbed a victim in the Ravenswood Development, A PUSH IN ROBBERY. Police Officer Cristino did canvass the area, locate, and effect the arrest of the two suspects.

The second incident occurred on the 22nd. A victim stated that a male had placed a gun to his head on 38th Avenue, near the Ravenswood Development. Police Officer Cristino canvassed the area with the complainant and effected an arrest of the subject and two other accomplices after the positive identification by the victim only a few minutes after the original incidenthad transpired. A revolver was also recovered at the scene of the arrest.


    Reference: http://www.online.bg/vr/surveybg/CrimeSurvey_b.htm
    Reference: http://www.bild.net/temida/va/aozv/kdks/nk.html
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306
Grading comment
Сърдечно благодаря! Интересувах се точно от разликата между престъпленията, които засягат само имуществото и тези, които засягат и собственика! Не може да има по-изчерпателен отговор на моя въпрос!