KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

disability check

Bulgarian translation: проверка на нетрудоспособност


08:11 Jan 2, 2003
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: disability check
till the last d.c. comes in
maja
Bulgarian translation:проверка на нетрудоспособност
Explanation:
мисля, че става дума за тези комисии за инвалидност - ТЕЛК, през чиито прегледи трябва да се преминава периодично за потвърждаване на категория нетрудоспособност - като да не би на някой да му е пораснал отрязания крак и подобни бюрократични чудеса :-)
Selected response from:

Elissaveta Toteva
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Експертиза на работоспособносттаbg.Linguist
2проверка на нетрудоспособностElissaveta Toteva
2test/proverka/prouchvane za nepravosposobnostta/nedeesposobnostta
Mirela Fletcher


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
test/proverka/prouchvane za nepravosposobnostta/nedeesposobnostta


Explanation:
Praven li e kontekstta? Eto niakolko predlogenia kato nachalna tochka za razmisal.

Mirela Fletcher
United Kingdom
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in pair: 5

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
проверка на нетрудоспособност


Explanation:
мисля, че става дума за тези комисии за инвалидност - ТЕЛК, през чиито прегледи трябва да се преминава периодично за потвърждаване на категория нетрудоспособност - като да не би на някой да му е пораснал отрязания крак и подобни бюрократични чудеса :-)

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Експертиза на работоспособността


Explanation:
ПРАВИЛНИК
за прилагане Закона за народното здраве

Чл. 6. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 1994 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 1998 г., и бр 61 от 2000 г.) (1) Експертизата на работоспособността и преценката за необходимостта от трудоустрояване се извършват от лекуващите лекари или стоматолози, лекарските консултативни
комисии (ЛКК), териториалните експертни лекарски комисии (ТЕЛК) и от Националната експертна лекарска комисия (НЕЛК).
(2) Експертизата на трайната неработоспособност се извършва от ТЕЛК и НЕЛК и включва определянето на процента на работоспособност, датата на инвалидизирането, срока на инвалидността, причинната връзка и трудоустрояването.


* явявам се на ТЕЛК (izraz)

s.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 00:18:35 (GMT)
--------------------------------------------------

<BOLD>N.B.

ABE NE E EXPERTISA, A CHEK - ЧЕК (ПАРИ)</BOLD>

Q. How long will I have to wait before I receive my first disability check?

A. There is a 60 day waiting period from the date the disability began. Once this has elapsed and all documentation is on file, a check should be issued.

till the last d.c. comes in - DO PRISTIGANETO I NA POSLEDNIA CHEK

S.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 00:20:47 (GMT)
--------------------------------------------------

pensia za invalidnost se kazva tuka


    Reference: http://www.paragraf22.com/pravo/pravilnici/prav-pr/23.htm
bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov: 99.99% че става въпрос за чек, който се изпраща на инвалиди/нетрудоспособни хора
15 hrs

agree  Dessy_Georgieva: 100% - изплащане на пенсия за инвалидност/нетрудоспособност
2258 days