KudoZ home » English to Bulgarian » Linguistics

down payment

Bulgarian translation: депозит


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:down payment
Bulgarian translation: депозит
Entered by: Milena Sahakian

20:30 Aug 6, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Linguistics
English term or phrase: down payment
svarzano s turizam
predishnia termin e
Pre-payment
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
виж обяснението - депозит
Explanation:
Здравей,
Според Английско-български търговско-икономически речник 1991 това е наложен платеж.Доколкото знам - наложен платеж по пощата или по куриер. Има и доставка за други стоки освен книги. Но в този случай когато става въпрос за туризъм не става. Така че имам друга идея:
Според www.onelook.com който работи с над 970 речника down payment is similar to deposit (a payment given as a guarantee that an obligation will be met)

Selected response from:

Milena Sahakian
Cyprus
Grading comment
благодаря отново
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1авансово плащанеIrena Puneva
4парична вноска
invguy
4първоначална вноскаLudwig Chekhovtsov
3виж обяснението - депозит
Milena Sahakian


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
авансово плащане


Explanation:
Най-често така съм срещала този термин.

Irena Puneva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lyubka Stambolieva
10 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
виж обяснението - депозит


Explanation:
Здравей,
Според Английско-български търговско-икономически речник 1991 това е наложен платеж.Доколкото знам - наложен платеж по пощата или по куриер. Има и доставка за други стоки освен книги. Но в този случай когато става въпрос за туризъм не става. Така че имам друга идея:
Според www.onelook.com който работи с над 970 речника down payment is similar to deposit (a payment given as a guarantee that an obligation will be met)



Milena Sahakian
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
благодаря отново

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
парична вноска


Explanation:
A percentage of the purchase price the buyer pays in cash.
www.cnsfn.com/realestateglossary.html

The part of the purchase price which the buyer pays in cash and does not finance with a loan.
www.fiquest.com/glossary.html

Money paid by a buyer from his own funds, as opposed to that portion of the purchase price which is financed.
www.americandreamaker.com/tools/glossary/

Percentage of the purchase price that the buyer must pay in cash and may not borrow from the lender.
www.standardfederalbank.com/mortgages/glossary.html

Може да има и смисъл на "депозит",

a partial payment made at the time of purchase; the balance to be paid later
www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn

но основното е фактът, че плащането е в брой - казва се напр. "500$ down, and you drive away in that car"


invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ludwig Chekhovtsov: обикновено 500$ не се плаща в брой
6 hrs
  -> Възможно е да не помня точната сума, но фразата ми я каза преди време един приятел, който от 13 г. живее в LA - помня я, защото тогава разбрах какво значи "down" при плащане.

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
първоначална вноска


Explanation:
Pre-payment - предсрочно изплащане

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 28 mins (2004-08-07 00:58:25 GMT)
--------------------------------------------------

БОРСА ИМОТИ - покупко-продажби ...
Отговори на най-често задаваните въпроси
1. Какви имоти се отдават на лизинг?
Жилища, офиси, магазини, търговски и производствени сгради или всички видове недвижими имоти.

4. С каква лизингова надценка работите?
Процентът зависи от вида на имота, срока на договора, първоначалната вноска, но за ориентир можем да кажем, че средната годишна надценка е около 15 %.
www.borsaimoti.com/lizing.php - 19k


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs 12 mins (2004-08-08 19:42:43 GMT)
--------------------------------------------------

Lingvo 7.0
down payment:
1)първоначално плащане, аванс
2)плащане в брой

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 12