KudoZ home » English to Bulgarian » Manufacturing

Bill of material

Bulgarian translation: спецификация


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bill of material
Bulgarian translation:спецификация
Entered by: Trufev

08:16 Feb 14, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing
English term or phrase: Bill of material
Знам какво означава, но не знам как е прието да се превежда. Моля ви, без резултати от гугъл. Ако е възможно, да отговори някой, който е срещал термина в работата си и не гадае. Благодаря на всички предварително!
Elena Boevska
спецификация
Explanation:
Списък с използваните материали и изделия, както върху технически чертежи, така и в техн. документация.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-14 10:36:00 GMT)
--------------------------------------------------

До: Asker
Аз съм посочил какво включва понятието понятието от техническа гледна точка. Ако искате да ви се помогне ефективно, дайте някакъв контекст - поне 2-3 абзаца от оригиналния текст, вместо да пишете "знам какво означава" - ами като знаете, по-добре не питайте. Преводът би могъл да варира съществено в зависимост от контеста, който пазите в тайна.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-14 12:29:36 GMT)
--------------------------------------------------

Можете разбира се в конкретния случай да пишете и "спецификация на материалите" за повече яснота, макар че в общия случай би било тафтология.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-14 12:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Начинът, по който трябва да бъдат направени нещата, се определя от технологията, а не от спецификацията.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5спецификация
Trufev
5 +4Количествена сметка
Yassen Tounev
4 +1списък на материалите/съставните части
Atanas Dakov
5карта за изписване на материали, лимитна карта
OMNIAGE


Discussion entries: 14





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bill of material
списък на материалите/съставните части


Explanation:
Listing of all the assemblies, subassemblies, parts, and raw materials that are needed to produce one unit of a finished product. Thus, each finished product has its own bill of materials. The listing in the bill of materials file is hierarchical; it shows the quantity of each item needed to complete one unit of the next-highest level of assembly.

Bill of materials (BOM) j.bis the term used to describe the "parts list" of components needed to complete a saleable end-item.

BOMs are hierarchical in nature with the top level representing the sub-assembly or end-item. For example the end-item BOM for a Personal computer would list the computer, its major sub-assemblies (board, chassis, modem, keyboard, display, etc.) as well as additional materials needed for a complete saleable product -- shipping box, user manual, packaging, packaging labels, etc.



    Reference: http://www.answers.com/Bill+of+material?cat=technology
Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  minahadji
37 mins
  -> Благодаря.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bill of material
Количествена сметка


Explanation:
Това е най-точният превод, според възпроетата сред българските строители терминология. Сметка за материали, които се използват про строителството/ремонта на обекта. Също така терминыт се прилага от производители на стоки. Когато клиенът дава поръчка му се изпраща Bill of Materials.

Yassen Tounev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylvio Peshev: т.е. ERP-то води количествените сметки
14 mins

agree  Peter Skipp: Да -- също известна на англ. като Bill of Quantities
4 hrs

agree  klyunchev
6 hrs

agree  kotipuka: казва се "количествено-стойностна сметка" по точно и се използва масово в стоителството
43 days

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bill of material
карта за изписване на материали, лимитна карта


Explanation:
Терминът се използва по отношение на управление на складове и наличности. Има и други комбинации, например bill of lading е товарителница и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-14 12:09:30 GMT)
--------------------------------------------------

В счетоводната документация се използва като "карта за изпизсване на материали". Срещали сме термина taka и е удобрен съгласно терминологията на KPMG.

OMNIAGE
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря ви много, сигурно сте права, но мисля, че в този случай ми трябва по-общ термин, а не наименованието на самия документ.


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
bill of material
спецификация


Explanation:
Списък с използваните материали и изделия, както върху технически чертежи, така и в техн. документация.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-14 10:36:00 GMT)
--------------------------------------------------

До: Asker
Аз съм посочил какво включва понятието понятието от техническа гледна точка. Ако искате да ви се помогне ефективно, дайте някакъв контекст - поне 2-3 абзаца от оригиналния текст, вместо да пишете "знам какво означава" - ами като знаете, по-добре не питайте. Преводът би могъл да варира съществено в зависимост от контеста, който пазите в тайна.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-14 12:29:36 GMT)
--------------------------------------------------

Можете разбира се в конкретния случай да пишете и "спецификация на материалите" за повече яснота, макар че в общия случай би било тафтология.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-14 12:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Начинът, по който трябва да бъдат направени нещата, се определя от технологията, а не от спецификацията.

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Имам думата specification малко след въпросния bill... а и аз смятам, че спецификацията включва други/повече неща.

Asker: @Albena Levakova: Този текст е само информативен и не мисля, че ERP-то или каквото и да е друго относно него е преведено. А освен това за съжаление нямам и време за питане и чакане.

Asker: До всички, обединили се около този отговор: ако приема него, не трябва ли да бъде например "спецификация на материалите", за да не се изгуби значението?

Asker: Не смятам, че ще бъде тафтология... все пак спецификациите включват доста повече неща от обикновено описание на материалите - като например начина, по който да бъдат направени нещата, и трябва да се знае за какво са точно. Всъщност затова ме притеснява думата "спецификация".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  C_Metschkaroff
49 mins
  -> Благодаря.

agree  Boika Koceva
1 hr
  -> Благодаря.

neutral  Atanas Dakov: Не съм съгласен със "спецификация". Ако bill of material за едно PC включва компютъра, мишка, клавиатура, монитор + опаковъчна кутия, ръководство, дискове с драйвери, кабел за захранване и т.н., това в никакъв случай не е спецификация на PC-то
1 hr
  -> Примерът с компютъра е крайно неуместен. Четете какво съм писал по-горе.

agree  Albena Levakova: С един коментар към питащата - ако превеждате информация за, а не самото, ERP решение - попитайте как е преведено в софтуера - така ще е най-точно:) Аз лично съм го срещала като спецификация точно в ERP решение, особено ако касае производство...
2 hrs
  -> Благодаря.

agree  invguy: В инженерната област BOM си е точно "спецификация" (даже върлите техничари гордо го пишат "спеСификация" ;) Друг е въпросът, че английското specificationS означава "технически данни/характеристики", а не "спецификации", както масово се превежда.
2 hrs
  -> Благодаря.

agree  V_N
16 hrs