KudoZ home » English to Bulgarian » Marketing / Market Research

Total Cost of Ownership

Bulgarian translation: Общи разходи за притежаване


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Total Cost of Ownership
Bulgarian translation:Общи разходи за притежаване
Entered by: Maia Alexandrova-Carboni

11:59 Oct 27, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Quick Upload Tool
English term or phrase: Total Cost of Ownership
XXX is the best in the business.So, when it comes to Total Cost of Ownership and Total Print Management, you can trust that XXX what it's talking about.
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
Общи разходи за притежаване
Explanation:
Мисля, че това е подходящ превод на израза. В случая не става въпрос за някаква стойност или цена, а именно за разходи, свързани с притежаването и използването на даден продукт (или каква да е друга собственост). Експлоатационните разходи (operational costs) са част от TCO. Възможно е дадена собственост да не се експлоатира и оттам да няма експлоатационни разходи, но въпреки това да носи разходи само за това, че е наша собственост. Например апартамент, който не се обитава - за него се дължи данък. Също така ми се струва, че притежаване е по-добър изказ от притежание.
Selected response from:

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички за изчерпателните отговори!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Общи разходи за притежаванеYuliyan Gospodinov
4 +1цялостни разходи по експлоатацияHemuss
3 +1обща стойност на собствеността
Trufev
3Общa стойност на притежание/общи разходи за притежание
Milena Atanasova


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
total cost of ownership
обща стойност на собствеността


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-10-27 12:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

Подробно е обяснено тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_cost_of_ownership

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Could-you
10 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
total cost of ownership
Общa стойност на притежание/общи разходи за притежание


Explanation:
обща стойност на притежание
http://www.edabg.com/bg/colibri_erp/abc-erp.php

Общи разходи за притежание
http://hobit.primasoft.bg/faq.html



--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-10-27 12:10:03 GMT)
--------------------------------------------------

От достоверен източник:

стойност на притежание
http://www.computerworld.bg/?call=USE~home;&page=paper&n=965...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-10-27 12:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

имах предвид обща стойност на притежание (Total Cost of Ownership)
http://www.computerworld.bg/?call=USE~home;&page=paper&n=965...

Milena Atanasova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
total cost of ownership
цялостни разходи по експлоатация


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2006-10-27 12:49:11 GMT)
--------------------------------------------------

В случая.

Hemuss
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  majmunka
53 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
total cost of ownership (TCO)
Общи разходи за притежаване


Explanation:
Мисля, че това е подходящ превод на израза. В случая не става въпрос за някаква стойност или цена, а именно за разходи, свързани с притежаването и използването на даден продукт (или каква да е друга собственост). Експлоатационните разходи (operational costs) са част от TCO. Възможно е дадена собственост да не се експлоатира и оттам да няма експлоатационни разходи, но въпреки това да носи разходи само за това, че е наша собственост. Например апартамент, който не се обитава - за него се дължи данък. Също така ми се струва, че притежаване е по-добър изказ от притежание.

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря на всички за изчерпателните отговори!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Това най ми харесва и смятам да го използвам, ако, не дай Боже, се наложи да превеждам такива текстове. За съжаление май другите варианти са по-разпространени. Но не пречи да опитаме да наложим по-доброто.
1 hr

agree  Mihaela Boteva: Наистина това е по-точното определение.
2 hrs