KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

busbar sensing line

Bulgarian translation: сензорен проводник на сборната шина


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:busbar sensing line
Bulgarian translation:сензорен проводник на сборната шина
Entered by: Derringdo

15:50 Mar 18, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Generators
English term or phrase: busbar sensing line
The busbar sensing lines have to be wired to the corresponding control module inputs
Derringdo
Denmark
сензорен проводник на сборната шина
Explanation:
Проводник свързан със сензор (датчик), подаващ сигнал към блока за управление.
Вместо сборна шина се използва и събирателна шина.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Blagodarja za pomosta i objasneniata i na dvamata
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3сензорен проводник на сборната шина
Trufev
1измерителни линии от сборната шина
invguy


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
сензорен проводник на сборната шина


Explanation:
Проводник свързан със сензор (датчик), подаващ сигнал към блока за управление.
Вместо сборна шина се използва и събирателна шина.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388
Grading comment
Blagodarja za pomosta i objasneniata i na dvamata

3 days7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
измерителни линии от сборната шина


Explanation:
Доста се колебах дали да се обаждам, защото и аз се чудя как точно да се преведе.

След като темата е генератори, става дума за система за следене (измерване в реално време) на напрежението на сборната шина. Някакъв пропорционален на напрежението сигнал (измерена стойност) постъпва като обратна връзка в control module, който (предполагам) управлява работния режим на генератора.

Тук няма сензор (чувствителен елемент, който превръща един вид енергия в друг, най-често в електрически сигнал), нито датчик (система от сензор + схема за обработка на сигнала). Има измерваща система, която въз основа на електрическа входна величина генерира пак електрическа изходна такава. Най-вероятно включва измерителен трансформатор плюс евентуално импулсен блок.

Че тези lines са проводници, е очевидно - те няма какво друго да бъдат. Но "сензорни проводници" или "измерителни проводници" е неточно - самите проводници нито имат сензорни свойства, нито осъществяват измерване. Затова бих използвал нещо по-общо, като "линии" или дори "връзки".

А най-правилно би било:

Изходните проводници от системата (блока, модула) за измерване (следене) на напрежението на входната шина трябва да се свържат към съответните входове на управляващия модул.


invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 187