KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

towing hitch

Bulgarian translation: теглично устройство, теглич


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:towing hitch
Bulgarian translation:теглично устройство, теглич
Entered by: Maia Alexandrova-Carboni

00:23 Feb 10, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / tractor
English term or phrase: towing hitch
The towing hitch is used for towing agricultural implements or road-going trailers with one or more axles. For reasons of safety, it is advisable to keep the towing hitch locked shut at all times.
Става въпрос за различни видове тегличи:
Hydraulic PICK-UP HITCH
Mechanical PICK-UP HITCH
towing hitch
Има ли разлика между "towing hitch" и " hitch", или и в двата случая превода е само "теглич"
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
теглично устройство, теглич
Explanation:
В зависимост от начина на функциониране може да е хидравлично и механично.
Източник: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8теглично устройство, теглич
Trufev
4 +1теглеща вилка
Milena Atanasova
4хидравлична/механична навесна система (теглич)xxxbibienne


Discussion entries: 3





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
теглеща вилка


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-10 04:23:53 GMT)
--------------------------------------------------

Автоматично прикачно устройство тип вилка също е възможен вариант.

Milena Atanasova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petkovw
3 hrs
  -> Благодаря.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
теглично устройство, теглич


Explanation:
В зависимост от начина на функциониране може да е хидравлично и механично.
Източник: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388
Grading comment
Благодаря !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willy Obretenov: Абе на български си се казва просто теглич
2 hrs
  -> Точно, а останалото са модификации.

agree  Lilia Ignatova
2 hrs
  -> Благодаря

agree  mehomia
6 hrs
  -> Благодаря

agree  Andrei Vrabtchev
7 hrs
  -> Благодаря

agree  Tanya Doneva
7 hrs
  -> Благодаря

agree  klyunchev
8 hrs
  -> Благодаря

agree  vstoycheva
11 hrs
  -> Благодаря

agree  invguy: Towing hitch = точно и само "теглич". Това няма нищо общо с навесните системи. Към Мая: внимавайте, понякога само думата hitch може да означава именно навесната система, което е друго. Зависи много от контекста.
19 hrs
  -> Благодаря

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
хидравлична/механична навесна система (теглич)


Explanation:
Отговор има и тук: http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/automotive_ca...

за Hydraulic PICK-UP HITCH най-често се използва "хидравлична навесна система", за Mechanical PICK-UP HITCH - "механична навесна система". Теглич е синоним и може да се използва и за двете или като общо понятие.

http://www.tractor.bg/forum/viewtopic.php?t=842
http://www.kame-trade.com/promo3.html

xxxbibienne
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian