KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

swing gear

Bulgarian translation: механизъм за завъртане/позициониране на кабината (на багер); зъбно колело на механизма за позициониране на кабинта


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swing gear
Bulgarian translation:механизъм за завъртане/позициониране на кабината (на багер); зъбно колело на механизма за позициониране на кабинта
Entered by: Anelia Dobreva

09:15 Dec 8, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: swing gear
При багерите - в моя случай един огромен кариерен багер.

Голямо зъбчато колело, което очевидно е част от механизма за завъртане на тялото на багера спрямо долната част с гъсеничните вериги.

Ето долу един линк. Най-горната снимка.

http://www.ersindustries.com/pstick-recipe.htm
Anelia Dobreva
механизъм/з.колело за завъртане/позициониране на кабината
Explanation:
скъпа анелия, контекстът е това, което дава точност. описанията са полезни за филолози, но не за инженери като мен.
в тези огромни машини най-често за предаване на огромните усилия се използва хидравлика (swing pump), която задвижва едно малко з.колело (пиньон), действащо върху огромното з.колело (корона, задвижвано, позициониращо), закрепено за долната част (шаси) или горната (кабина) - според конструкцията.
атанас червенков
Selected response from:

atche84
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5въртящ механизъм/механизъм за изменяне на ъгъла на стрелата на кранklyunchev
4механизъм/з.колело за завъртане/позициониране на кабината
atche84
3редуктор на механизъм за завъртанеLudwig Chekhovtsov


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
механизъм/з.колело за завъртане/позициониране на кабината


Explanation:
скъпа анелия, контекстът е това, което дава точност. описанията са полезни за филолози, но не за инженери като мен.
в тези огромни машини най-често за предаване на огромните усилия се използва хидравлика (swing pump), която задвижва едно малко з.колело (пиньон), действащо върху огромното з.колело (корона, задвижвано, позициониращо), закрепено за долната част (шаси) или горната (кабина) - според конструкцията.
атанас червенков

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 71
Grading comment
Благодаря!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
редуктор на механизъм за завъртане


Explanation:
Мультитран (на руски):
swing gear - редуктор механизма поворота

Ludwig Chekhovtsov
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 36

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
въртящ механизъм/механизъм за изменяне на ъгъла на стрелата на кран


Explanation:
Според Английско-немски политехнически речник (197 000 термина) "swing gear" е американски термин за немската дума "Schwenkwerk". Според Немско-български политехнически речник (94 000 термина) преводът на "Schwenkwerk" е "въртящ механизъм/механизъм за изменяне на ъгъла на стрелата на кран". Подобен превод дава и Дванадесетезичен строителен речник (28 000 термина) - съответно томовете на немски и български език.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 126