ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

hob, hobbing

Bulgarian translation: червячна фреза, зъбофреза/фрезоване на зъбни колела

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gear hob/gear hobbing
Bulgarian translation:червячна фреза, зъбофреза/фрезоване на зъбни колела
Entered by: Anelia Dobreva

10:24 Dec 9, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: hob, hobbing
Как се казват процесът по изрязването на зъбците на зъбчато колело? (Hobbing)

И как се нарича режещият инструмент, с който се прави това. (Hob)
Anelia Dobreva
червячна фреза, зъбофрезоване
Explanation:
Фрезоване на зъбни колела

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-12-09 11:25:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bulgarian English Dictionary
hob - червячна фреза
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/Bulgari...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2004-12-09 11:30:26 GMT)
--------------------------------------------------

Или по-общо: нарязване на зъбни колела

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2004-12-09 11:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

ko1121_b
... 20. Методи за нарязване на зъбни колела. Изходен
контур и изходен произвеждащ контур...
www.vtu.acad.bg/~mech/curent/ko1121_b.htm
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3червячна фреза, зъбофрезованеLudwig Chekhovtsov
2фреза, зъбофрезаxxxFidexim


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
фреза, зъбофреза


Explanation:
процесът си е фрезоване, фрезите за зъбни колела и шлицови валове ги наричат и с грозната дума зъбофреза

xxxFidexim
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 23

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
червячна фреза, зъбофрезоване


Explanation:
Фрезоване на зъбни колела

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-12-09 11:25:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bulgarian English Dictionary
hob - червячна фреза
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/Bulgari...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2004-12-09 11:30:26 GMT)
--------------------------------------------------

Или по-общо: нарязване на зъбни колела

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2004-12-09 11:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

ko1121_b
... 20. Методи за нарязване на зъбни колела. Изходен
контур и изходен произвеждащ контур...
www.vtu.acad.bg/~mech/curent/ko1121_b.htm

Ludwig Chekhovtsov
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Milena Sahakian: И според англ-бълг технически речник
54 mins
  -> Merci !

agree  etale
3 hrs
  -> Благодаря !

agree  alxsl
6 days
  -> Благодаря !