KudoZ home » English to Bulgarian » Medical: Instruments

esophageal stethoscope

Bulgarian translation: езофагеален стетоскоп


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:esophageal stethoscope
Bulgarian translation:езофагеален стетоскоп
Entered by: Atanas Dakov

17:12 Mar 13, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: esophageal stethoscope
На руски същото звучи "пищеводный стетоскоп", но на български не попаднах на точно наименование, може то да не съдържа "стетоскоп".
Kamen Ivanov
Bulgaria
езофагеален стетоскоп
Explanation:
.
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
В случая, като най-сигурен вариант звучи буквалния превод.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1езофагеален стетоскоп
Atanas Dakov
4 +1стетоскоп за изследване на хранопровода
Trufev
4 -1трансдюсер за интраезофагеална ехокардиографияggaaggaa
4 -1гастроскоп
Irena Pizzi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
езофагеален стетоскоп


Explanation:
.

Atanas Dakov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
В случая, като най-сигурен вариант звучи буквалния превод.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V_N: думата, която се използва е "езофагоскоп".
10 days
  -> Благодаря

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
стетоскоп за изследване на хранопровода


Explanation:
-

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  natasha stoyanova
14 mins
  -> Благодаря

agree  Milena Atanasova
12 hrs
  -> Благодаря

disagree  Boyan Brezinsky: Не служи за изследване на хранопровода, а се вкарва в него, за да се получи по-добра информация - звуци от сърдечната дейност, телесна температура и др.
17 hrs

neutral  V_N: прзвилно е значението, но специализираният термин е "езофагоскоп".
10 days
  -> Трябвало е да го дадете като отговор, но малко сте закъснели :)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
гастроскоп


Explanation:
Гастроскопия (эзофагогастродуоденоскопия) — метод исследования слизистой оболочки пищевода, желудка и двенадцатиперстной кишки с помощью оптического прибора (гастроскопа).


Esophageal stethoscope - Patent 4577638
- [ Traduci questa pagina ]
An esophageal stethoscope includes a plastic tube having at least one bore extending over the length of the tube. The tube has a distal end which is ...
www.freepatentsonline.com/4577638.html - 35k

Irena Pizzi
Italy
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  etale: единствено правилния термин! "гастроскопия – оглед на хранопровода и стомаха със специален апарат, наречен гастроскоп ..." Линка е: www.uni-hospital.government.bg/download/nzok/kp/156.doc
31 mins

disagree  Boyan Brezinsky: Има разлика между стетоскоп, с който се слуша, и ендоскопите (гастро-, колоно- и пр.), с които се гледа.
2 hrs

disagree  V_N: Езофагоскопът се използва само за хранопровода. Тъй като няма гъвкавост и е открит преди гастроскопа, напоследък не се използва много. Гастроскопът е по-дълъг и гъвкав, и достига до дуоденума.
10 days

2 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
трансдюсер за интраезофагеална ехокардиография


Explanation:
Това ми звучи най-логично. Само слушане на съце през хранопровода няма логика да е - твърде инвазивно като процедура за малко информация. Има обаче специални трансдюсери (накрайниците при ехография), които се поставят в хранопровода и така много по-добре се вижда и "слуша" функцията на сърцето, големите съдове, анатомията и патологичните изменения

ggaaggaa
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  V_N: Трансдюсерът е различен апарат, който наистина се използва напр. във връзка със сърдечно-съдови заболявания. Но няма нищо общо с езофагоскопът (който се използва за оглед на хранопровод), освен че също се поставя в хранопровода.
8 days