KudoZ home » English to Bulgarian » Medical

Chronic Obstructive Pulmonary Disease

Bulgarian translation: Хронична обструкционна белодробна недостатъчност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Chronic Obstructive Pulmonary Disease
Bulgarian translation:Хронична обструкционна белодробна недостатъчност
Entered by: Rado Varbanov

15:39 Mar 27, 2002
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: Chronic Obstructive Pulmonary Disease
none
Rado Varbanov
Хронична обструкционна белодробна недостатъчност
Explanation:
Може би и хроническа
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Blagodarya!!!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Хронична обструкционна белодробна недостатъчностLudwig Chekhovtsov
4 -1Хронични ?флебитни белодробни заболяванияslavist


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Хронична обструкционна белодробна недостатъчност


Explanation:
Може би и хроническа

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564
Grading comment
Blagodarya!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: хронично обструктивно белодробно заболяване (напр. Програма за продължително кислородолечение в дома на пациенти с хронично дихателна недостатъчност в резултат на хронично обструктивно белодробно заболяване /д-р Цаня Попова/ - http://www.livebg.net/psbh-d
6 hrs
  -> Добре де, само че моят вариант носи същата информация, но е по-кратък.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Хронични ?флебитни белодробни заболявания


Explanation:
obstructive - запушващ е значението в медицинската терминология.
Но също и obstructive atelectasis - обтурационен ателектаз
obstructive hydrocephalus оклюзионна хидроцефалия

Свързано е с флебит и запушване, тромби

Син. obstruent - преграждащ (пътя)

Казват му и
хронични обструктивни пулмонологични заболявания

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-28 07:34:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Да, хронични обструктивни пулмонологични

slavist
PRO pts in pair: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Comtrans1: в мед.термини не може да се екстраполира, особено от не-медицинско лице. не правете аналогии и логически вериги. обструктивна си е обструктивна и толкоз! това е важна материя,не бива да се допуска изкривяване на информация.Вс.лекар знае какво е обструкция
1 hr
  -> Съгласна. За лекар ли е преводът обаче? Пък и - ако добре сте прочели - последният ми вариант е именно с обструктивни и то пулмонологични, а не дори белодробни заболявания. Все пак питах именно лекари. Лек ден