KudoZ home » English to Bulgarian » Medical (general)

paraflocculus

Bulgarian translation: парафлокулус


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:paraflocculus
Bulgarian translation:парафлокулус
Entered by: kamelia_bg

16:01 Mar 15, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / paleocerebellum
English term or phrase: paraflocculus
paleocerebellum = the phylogenetically second oldest part of the cerebellum, namely the vermis of the anterior lobe and the pyramis, uvula, and paraflocculus of the posterior lobe. Because this corresponds roughly to the primary site of termination of the major spinocerebellar afferents, the term is sometimes equated with spinocerebellum. Cf. archicerebellum and neocerebellum.
kamelia_bg
парафлокулус
Explanation:
Това си е термин на латински, който си е същият и на български
Selected response from:

ggaaggaa
Grading comment
Благодаря:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5парафлокулусggaaggaa
3 +1дял от малкия мозъкnatasha stoyanova
1Виж долу...
Daniela Koleva


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
дял от малкия мозък


Explanation:
(парафлокулус)

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rossen Roussev: http://multitran.ru/c/m.exe?l1=1&l2=2&s=paraflocculus
16 hrs
  -> благодаря

19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Виж долу...


Explanation:
Ето какво намерих......

paraflocculus - a lateral accessory part of the flocculus of the cerebellum (Merriam-Webster Medical Dictionary)

http://frigor.hit.bg/lib/P.Shotekov.Uchebnik.Nevrologiya-Oso...
Малкият мозък (cerebellum)
представлява втората по големина структура на ЦНС и е около 10% от общия обем на
мозъка, но съдържа почти половината от всички неврони на ЦНС. От по-стара анатомо-
физиологична и филогенетична гледна точка малкият мозък се дели на 3 части: 1.
Флокулонодуларна част (lobulus flocculonodularis). Nodulus е най-дисталната част на
вермиса, а flocculus са двете съответни прилежащи части на хемисферите. Този дял е
филогенетично най-стар и се нарича още archicerebellum. 2. Преден дял (lobulus
anterior), който обхваща по-малката предна част на вермиса и двете хемисфери и се
нарича още paleocerebellum. 3. Задният дял (lobulus posterior) е филогенетично най-
новата част и се нарича neocerebellum.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-03-15 16:22:00 GMT)
--------------------------------------------------

Дано да е от полза... :)

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-03-16 08:13:24 GMT)
--------------------------------------------------

Намерих и това:
flocculus [´flɔkjuləs]
n (pl -li [-lai])
1. pl хим. люспи, парцали, фъндъци, пухкави късове;
2. анат. издатина на малкия мозък;
3. астр. подобна на облак маса в атмосферата на Слънцето.

Daniela Koleva
Netherlands
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
парафлокулус


Explanation:
Това си е термин на латински, който си е същият и на български

ggaaggaa
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Благодаря:)