ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Bulgarian » Medical (general)

omphalocele

Bulgarian translation: пъпна херния - омфалоцеле

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:omphalocele
Bulgarian translation:пъпна херния - омфалоцеле

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
17:08 Dec 26, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Additional field(s): Genetics
English term or phrase: omphalocele
Definition from Cincinnati Children's Hosp. Med. Center:
An omphalocele is a congenital (present at birth) malformation of the abdominal wall in which abdominal contents protrude into a thin-walled sac outside of the abdominal cavity. The protrusion occurs at the base of the umbilical cord.

Example sentence(s):
  • Surgery must be delayed until the baby is doing well if the omphalocele sac is intact. Small omphaloceles are repaired immediately to prevent infection or tissue damage. Larger omphaloceles may require gradual reduction by enlarging the abdominal cavity to accommodate the intestinal contents. Texas Pediatric Surgical Associates
  • Fetuses with other abnormalities, particularly chromosomal defects, do poorly due almost entirely to the associated anomaly, and not necessarily the omphalocele itself. University of California
  • If the omphalocele is above the umbilicus there may be other defects involving the diaphragm, sternum, and heart. If the omphalocele is below the umbilicus there may be other defects affecting the bladder, rectum, and lower spinal cord. American Pediatric Surgical Association
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

пъпна херния - омфалоцеле
Definition:
Това е пълната форма на средната целозомия, оформяща се към 3 –ия лунарен месец. Среща се 1 на 5 000 раждания, по-често у момчетата. Представлява дефект на предната стена в областта на пъпа, лежащ в основата на амниотичен сак, в който пролабират коремни органи.
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2пъпна херния - омфалоцеле
Andrei Vrabtchev
5омфалоцеле
vstoycheva


  

Translations offered


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
омфалоцеле


Definition from www.lekar.bg:
Омфалоцеле (exomphalos)
Това е пълната форма на средната целозомия, оформяща се към 3 -ия лунарен месец. Среща се 1 на 5 000 раждания, по-често у момчетата. Представлява дефект на предната стена в областта на пъпа, лежащ в основата на амниотичен сак, в който пролабират коремни органи.

Example sentence(s):
  • При новородени с омфалоцеле и лапаросхиза се касае за вроден дефект на предната коремна стена, през който излизат коремни органи. Омфалоцелето е с херниален сак, образуван от амниотичната мембрана, докато при лапаросхизата няма херниален сак. Операцията се извършва по спешност при лапаросхиза и руптурирало омфалоцеле, а при неусложнено такова омфалоцеле с отсрочена спешност в рамките на часове при съответни грижи. - Lozenetz Hospital  
  • Омфалоцеле (екзомфалос). Това е дефект в предната коремна стена в областта на пъпа с различни размери, през които преминават коремни органи в сак, оформен от интактна амниотична мембрана. Честотата е 1:5000 - 6000 раждания, еднакво в двата пола. Развива се между 8-10 гестационна седмица. - www.invitrobg.com  
  • 756.7 АНОМАЛИИ НА КОРЕМНАТА СТЕНА Ексомфалос Гастросхизис Омфалоцеле Prune belly (синдром) Изключва: умбиликална херния (551-553 с четвърта цифра .1) - National Health Insurance Fund  
vstoycheva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
пъпна херния - омфалоцеле


Definition from http://www.pedsurg.net:
Това е пълната форма на средната целозомия, оформяща се към 3 –ия лунарен месец. Среща се 1 на 5 000 раждания, по-често у момчетата. Представлява дефект на предната стена в областта на пъпа, лежащ в основата на амниотичен сак, в който пролабират коремни органи.

Example sentence(s):
  • При други се препоръчва цезарово сечение (големи пъпни хернии - омфалоцеле и лапаросхиза). - forum.bg-mamma.com  
  • Здравейте, мами, имам бебенце на 40 дни, на което му откриха доста голяма пъпна херния, в момента се опитваме да го лекуваме с лепенки за пъпна херния, закупени от аптеките в България, но сестрата на хирурга ми каза за много ефикасни лепенки, които се продават само в Германия и могат да бъдат закупени от там. - http://www.mamaibebe.com/  
  • Здравейте отново проф. Кременски, Полът на плода беше женски. Освен микроцефалия имаше голяма пъпна херния и окръглен черен дроб в херния сак. Моля, бихте ли ми казали по кое време е удобно да направим консултация на място? - http://clubs.dir.bg  
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 74

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Elenka Ganeva: Предпочитам този отговор, защото е достъпен не само за тесните специалисти.
1 day8 hrs
  -> thanks!

Yes  klyunchev
9 days
  -> благодаря!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License