KudoZ home » English to Bulgarian » Medical (general)

Percocet addiction

Bulgarian translation: пристрастеност към/(наркотична) зависимост от Percocet (перкосет)


10:53 Mar 6, 2004
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical (general)
English term or phrase: Percocet addiction
Percocet addiction
slavist
Bulgarian translation:пристрастеност към/(наркотична) зависимост от Percocet (перкосет)
Explanation:
Percocet
Pronounced: PERK-o-set
Generic ingredients: Acetaminophen Oxycodone hydrochloride
Other brand names: Endocet, Roxicet, Tylox


--------------------------------------------------------------------------------

Why is this drug prescribed?
Return to top


Percocet, a narcotic analgesic, is used to treat moderate to moderately severe pain. It contains two drugs--acetaminophen and oxycodone. Acetaminophen is used to reduce both pain and fever. Oxycodone, a narcotic analgesic, is used for its calming effect and for pain.

Most important fact about this drug

Percocet contains a narcotic and, even if taken only in prescribed amounts, can cause physical and psychological dependence when taken for a long time.

Наркотические средства
- пропоксифен (дарвон, долен, дорафен, доксафен, профен, пропокс, пропоксикон)
- оксикодон с ацстаминофеном (перкокет, тилокс)

http://www.neuro.net.ru/bibliot/b004/n39.html




--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2004-03-06 11:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

или трети вариант:

медикаментозна зависимост от Percocet

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2004-03-06 11:45:23 GMT)
--------------------------------------------------

най-вероятно на български е \"перкоцет\" (забелязах повече хитове в руските сайтове):

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Зависимост от PercocetIrena Alexieva
4пристрастеност към/(наркотична) зависимост от Percocet (перкосет)
Vladimir Shapovalov


Discussion entries: 1





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
percocet addiction
пристрастеност към/(наркотична) зависимост от Percocet (перкосет)


Explanation:
Percocet
Pronounced: PERK-o-set
Generic ingredients: Acetaminophen Oxycodone hydrochloride
Other brand names: Endocet, Roxicet, Tylox


--------------------------------------------------------------------------------

Why is this drug prescribed?
Return to top


Percocet, a narcotic analgesic, is used to treat moderate to moderately severe pain. It contains two drugs--acetaminophen and oxycodone. Acetaminophen is used to reduce both pain and fever. Oxycodone, a narcotic analgesic, is used for its calming effect and for pain.

Most important fact about this drug

Percocet contains a narcotic and, even if taken only in prescribed amounts, can cause physical and psychological dependence when taken for a long time.

Наркотические средства
- пропоксифен (дарвон, долен, дорафен, доксафен, профен, пропокс, пропоксикон)
- оксикодон с ацстаминофеном (перкокет, тилокс)

http://www.neuro.net.ru/bibliot/b004/n39.html




--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2004-03-06 11:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

или трети вариант:

медикаментозна зависимост от Percocet

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2004-03-06 11:45:23 GMT)
--------------------------------------------------

най-вероятно на български е \"перкоцет\" (забелязах повече хитове в руските сайтове):

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=


    Reference: http://www.healthsquare.com/newrx/PER1326.HTM
    Reference: http://www.neuro.net.ru/bibliot/b004/n39.html
Vladimir Shapovalov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
Grading comment
Благодаря.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
percocet addiction
Зависимост от Percocet


Explanation:
Съветът ми е да запазите името на лекарството на английски, тъй като това е търговското му наименование, и да сложите в скоби или в бележка под линия генеричните му съставки, които и колегата Шаповалов е открил (ацетаминофен, оксидон хидрохлорид). Така всеки лекар или фармацевт ще разбере за какво става дума, дори да не му е познат самият препарат под търговското му наименование.

А не го намирате на български, защото не всички лекарства са одобрени за продажба в България. Просто често има по няколко препарата с различни търговски наименования и еднакви генерични съставки, само някои от които се намират в нашата аптекарска мрежа. И това лекарство сигурно се продава у нас, но под друго търговско име. Затова е добре да се напишат в бележка или в скоби съставките.

Иначе предлагам "зависимост" вместо "пристрастеност", защото се използва по-често за лекарствени препарати. Пристрастеността обикновено се свързва с наркотиците и поне според мен има елемент на съзнателни действия от страна на приемащия. А медикаментозна зависимост може да се получи и без пациентът да го съзнава или да го желае. Често това е неизбежен страничен ефект от употребата на обезболяващи препарати, какъвто е и въпросният Percocet.

Irena Alexieva
Cyprus
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Empty Whiskey Glass
35 mins