KudoZ home » English to Bulgarian » Metallurgy / Casting

fix together

Bulgarian translation: (в случая) запресовам


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fix together
Bulgarian translation:(в случая) запресовам
Entered by: invguy

14:50 Mar 10, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / coining
English term or phrase: fix together
For one and two euro coins, which are made of two metals with a different colour, these two metals are fixed together at the same time as the design is stamped into the surface.
Milena Atanasova
(в случая) запресовам
Explanation:
"(...) тези два метала се запресоват един към друг едновременно с щамповането на релефа (изображението) върху повърхността"

"Запресоване" е създаване на неразглобяемо механично съединение между два елемента чрез пластично деформиране на материала ма единия (или двата).

В случая усилието при щамповане на релефа върху повърхността на заготовката на монетата води до микроскопична пластична деформация (образно казано "разплескване") на външния пръстен и вътрешната сърцевина, което е достатъчно те да "затегнат" едно към друго така, че при нормални условия съединението да не може да се разглобява.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4закрепени/формувани заедно
Atanas Dakov
4 +2(в случая) запресовам
invguy


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
закрепени/формувани заедно


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-03-10 15:07:01 GMT)
--------------------------------------------------

формован с "о" :)

Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Aleksandrova
10 mins
  -> Благодаря

agree  Galya Ivanova
13 mins
  -> Благодаря

agree  V_N
44 mins
  -> Благодаря

agree  Mihaela Boteva
1 hr
  -> Благодаря

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(в случая) запресовам


Explanation:
"(...) тези два метала се запресоват един към друг едновременно с щамповането на релефа (изображението) върху повърхността"

"Запресоване" е създаване на неразглобяемо механично съединение между два елемента чрез пластично деформиране на материала ма единия (или двата).

В случая усилието при щамповане на релефа върху повърхността на заготовката на монетата води до микроскопична пластична деформация (образно казано "разплескване") на външния пръстен и вътрешната сърцевина, което е достатъчно те да "затегнат" едно към друго така, че при нормални условия съединението да не може да се разглобява.

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: Не знам как е запресовано българското левче, което мяза досущ на евро (аз го наричам левро ЛОЛ), но ми се е разпадало на 2 части. Кръгче и "околожка" ЛОЛ.
2 hrs

agree  minahadji
21 hrs