KudoZ home » English to Bulgarian » Military / Defense

controversial - highly controversial - non-cobtroversial

Bulgarian translation: дискусионен - много оспорван - безспорен


21:48 Feb 5, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Military / Defense / оръжия
English term or phrase: controversial - highly controversial - non-cobtroversial
Highly controversial weapons = Anti-personnel landmines, Biological weapons, Chemical weapons

Controversial weapons = Atomic bombs, cluster bombs and cluster

NATO/EU based producers of non-controversial weapons
natasha stoyanova
Bulgaria
Bulgarian translation:дискусионен - много оспорван - безспорен
Explanation:
дали при последната дума няма печатна грешка - вм. n e b ?

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-06 07:50:31 GMT)
--------------------------------------------------

Смятам, че при non-controversial може да се използва и думата конвенционални.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-06 08:30:30 GMT)
--------------------------------------------------

Highly controversial weapons – те са много оспорвани, преди всичко химически и биологични оръжия, с голямо (често по-бавно) поразяващо въздействие
Controversial weapons - това са т.н. неконвенционални оръжия, атомни бомби и пр.
non-controversial weapons – конвенционални оръжия, тези, които се използват за въоръжаване на армията на всяка страна


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2009-02-06 09:26:09 GMT)
--------------------------------------------------

Пак заповядай.
Selected response from:

Lilia Ignatova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря много! В случая без последното - безспорен.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1дискусионен - много оспорван - безспоренLilia Ignatova
3предизвикващ полемика/предизвикващ силна полемика/непредизвикващ полемикаklyunchev


Discussion entries: 7





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
предизвикващ полемика/предизвикващ силна полемика/непредизвикващ полемика


Explanation:
По Лингво х3+.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2009-02-05 21:58:06 GMT)
--------------------------------------------------

Лингво х3+: controversial [͵kɒntrəʹvɜ:ʃ(ə)l] 1. спорный, дискуссионный controversial question [point] - спорный вопрос [пункт] 2. вызывающий полемику, разногласия в оценках controversial book - книга, вызвавшая оживлённую полемику both candidates tried to avoid controversial issues - оба кандидата тщательно обходили больные вопросы 3. любящий спорить, несговорчивый.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 5
Notes to answerer
Asker: Благодаря. това е смисълът, но търся нещо по-кратко, а и не съм сигурна, че това е точният термин.


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
дискусионен - много оспорван - безспорен


Explanation:
дали при последната дума няма печатна грешка - вм. n e b ?

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-06 07:50:31 GMT)
--------------------------------------------------

Смятам, че при non-controversial може да се използва и думата конвенционални.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-06 08:30:30 GMT)
--------------------------------------------------

Highly controversial weapons – те са много оспорвани, преди всичко химически и биологични оръжия, с голямо (често по-бавно) поразяващо въздействие
Controversial weapons - това са т.н. неконвенционални оръжия, атомни бомби и пр.
non-controversial weapons – конвенционални оръжия, тези, които се използват за въоръжаване на армията на всяка страна


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2009-02-06 09:26:09 GMT)
--------------------------------------------------

Пак заповядай.

Lilia Ignatova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря много! В случая без последното - безспорен.
Notes to answerer
Asker: Благодаря! А за оръжия?

Asker: Благодаря мнооого!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nikolay Genov: а може би конвенционални - неконвенционални, както казвате, и нехуманни за highly controversial?
3 hrs

agree  atche84: оспорвани - приемани/приемливи
11 hrs
  -> Благодаря, да.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Andrei Vrabtchev