KudoZ home » English to Bulgarian » Other

integrity

Bulgarian translation: честно и почтено


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:with integrity
Bulgarian translation:честно и почтено
Entered by: Rado Varbanov

15:54 Mar 15, 2002
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: integrity
We operate with integrity
Rado Varbanov
доблестно, смело, безкористно; "честно и почтено"
Explanation:
Работя без речник, но бих казал, че май няма превод 1 към 1 на български.

"Това е качеството, което обладават онези, които не се страхуват, че ще ги хванат," казва един Management Guru.

Може би най-удачен е българският израз "честно и почтено" и другите думи, изброени горе.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 16:24:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Буквално \"неделимо,\" \"еднородно,\" \"монолитно.\" Съдържа мисълта за упорство, нежелание за компромис, убеденост, че си по-прав от другите, \"думата ти на две не става.\" Съответно опозиция и смелост, доблест.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 16:36:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Съдържа и мисълта за integrating -- масиране, внасяне съгласие, гдето то отсъства, събиране и множене. Но се сдържам да добавя \"лидерство\" към гореизброените думи.

Но в крайна сметка не става дума толкоз за смелост и пробивност, калкато за честност, чест; спокойствие, че няма от кокво да се срамуваш.

А фразата в крайна сметка бих превел \"Доблестни сме.\" Ако звучи нескромно, гарантирам ти, че така е и на англ. С Integrity те удостояват други (така историята напр. Де Гол, ). Придаваш ли си го сам, седи точно наопаки. Но... there\'s no accounting for copywriters!

Е, може да го посмекчиш... \"Стремим се да сме честни и почтени.\" Ама нещо не хвърчи ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 20:51:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Тону-що ми падна описание на дадена професия, в която I. е оляснено като приемане на и придържане към даден набор професионални правила. Та и на англ. име нужда да се обясни, а и разлики между тълкуванията.
Selected response from:

Peter Skipp
Bulgaria
Grading comment
Благодаря."честно и почтено" най- добре се fit-ва в текста ми.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1доблестно, смело, безкористно; "честно и почтено"
Peter Skipp
5To all of you men and women of integrity = До всички вас, честни и почтени преводачи и преводачкиVihar Krastev
5допълнение
Natasha Stoyanova


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
доблестно, смело, безкористно; "честно и почтено"


Explanation:
Работя без речник, но бих казал, че май няма превод 1 към 1 на български.

"Това е качеството, което обладават онези, които не се страхуват, че ще ги хванат," казва един Management Guru.

Може би най-удачен е българският израз "честно и почтено" и другите думи, изброени горе.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 16:24:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Буквално \"неделимо,\" \"еднородно,\" \"монолитно.\" Съдържа мисълта за упорство, нежелание за компромис, убеденост, че си по-прав от другите, \"думата ти на две не става.\" Съответно опозиция и смелост, доблест.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 16:36:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Съдържа и мисълта за integrating -- масиране, внасяне съгласие, гдето то отсъства, събиране и множене. Но се сдържам да добавя \"лидерство\" към гореизброените думи.

Но в крайна сметка не става дума толкоз за смелост и пробивност, калкато за честност, чест; спокойствие, че няма от кокво да се срамуваш.

А фразата в крайна сметка бих превел \"Доблестни сме.\" Ако звучи нескромно, гарантирам ти, че така е и на англ. С Integrity те удостояват други (така историята напр. Де Гол, ). Придаваш ли си го сам, седи точно наопаки. Но... there\'s no accounting for copywriters!

Е, може да го посмекчиш... \"Стремим се да сме честни и почтени.\" Ама нещо не хвърчи ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 20:51:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Тону-що ми падна описание на дадена професия, в която I. е оляснено като приемане на и придържане към даден набор професионални правила. Та и на англ. име нужда да се обясни, а и разлики между тълкуванията.

Peter Skipp
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 163
Grading comment
Благодаря."честно и почтено" най- добре се fit-ва в текста ми.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  slavist: Нюансите са много, но е добре да бъде нещо, често използвано на български. Има и такива предложения. Нещо като "стоя зад делата и думите си", т.е. отговарям за делата си.
14 hrs
  -> да, това звучи по-добре

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
допълнение


Explanation:
Съгласна съм с колегата, само добавям още някои от значенията:
безкористност, безупречност, прямота.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  slavist: безкористност едва ли е добър вариант; свестна и почтена работа е същината, стилистиката е ясна, колегата ще реши:))
14 hrs

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
To all of you men and women of integrity = До всички вас, честни и почтени преводачи и преводачки


Explanation:
To all of you men and women of integrity = До всички вас, честни и почтени преводачи и преводачки, които работите честно и почтено за по-доброто разбирателство между човеците:

В този ден за християнско смирение, помирение и всеопрощение моля да ми бъдат простени волните и неволни думи и дела, с които съм наскърбил, огорчил, обидил. Признатият и простен грях е наистина по-лек и оставя по-малко белези в спомена. Същевременно поднасям поздравите си за Деня на Св. Патрик с пожелания за весела, добра и усмихната пролет.

V tozi den za hristiyansko smirenie, pomirenie i vseoproshtenie molia da mi badat prosteni volnite i nevolni dumi i dela, s koito sam naskarbil, ogorchil, obidil. Priznatiyat i prosten griah e naistina po-lek i ostavia po-malko belezi v spomena. Sashtevremenno podnasiam pozdravite si za Denia na Sveti Patrick s pozhelaniya za vesela, dobra i usmihnata prolet.

On this day of Christian humility, reconciliation, and absolution I humbly ask forgiveness for any voluntary and involuntary word or act that may have hurt, distressed, or insulted you. A sin that is admitted and forgiven is lesser a sin indeed and makes a weaker impact on our memories. At the same time, please accept my best wishes for St. Patrick's Day and for a merry and happy spring full of flowers and smiles.

Happy St. Patrick's Day and best wishes for luck and prosperity in your futurе.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 14:11:31 (GMT)
--------------------------------------------------

17 март 2002 г., неделя
March 17, 2002, Sunday

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56