KudoZ home » English to Bulgarian » Other

Nintendo game

Bulgarian translation: играта Нинтендо


14:22 Mar 28, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
English term or phrase: Nintendo game
Nintendo game
slavist
Bulgarian translation:играта Нинтендо
Explanation:
Нинтендо е производител на електронни игри.Напр. Gameboy

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-28 15:27:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Уважаеми г-н Кръстев, та нима съзряхте гняв в думите ми?Беше просто любопитство, особено при положение че отговорът на bsb_2 идва след Вашия.Няма да си вра гагата нито в работите на Албена, нито във Вашите.Че къде съм тръгнал и аз в А група по терлъци:)))
Selected response from:

Rado Varbanov
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3"Нинтендо" - обяснениеBoyan Brezinsky
5 +1играта НинтендоRado Varbanov
4 +1About the reposting the same KudoZ question....
Vladimir Shapovalov
1 +2SMILE. SMILE. SMILE. ALL WE NEED IS LOVE.xxxVihar Kraste
1 +1Това НЕ Е отговор, а САМО насоки за двумесечното бебе А.Г.Г. и за баща му. Иначе отговорът на Боян!xxxVihar Kraste


Discussion entries: 5





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
играта Нинтендо


Explanation:
Нинтендо е производител на електронни игри.Напр. Gameboy

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-28 15:27:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Уважаеми г-н Кръстев, та нима съзряхте гняв в думите ми?Беше просто любопитство, особено при положение че отговорът на bsb_2 идва след Вашия.Няма да си вра гагата нито в работите на Албена, нито във Вашите.Че къде съм тръгнал и аз в А група по терлъци:)))

Rado Varbanov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: Пример: "Измерението на Хроно Тригер Сайт за една от най-добрите игри за Супер Нинтендо!" (http://www.search.bg/c.php?c=14); Пример: "стара телевизионна игра като Нинтендо"
12 mins
  -> Може и да нямам кат.СЕ, но съм убеден, че старият Gameboy не се нуждаеше от телевизор.

30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Това НЕ Е отговор, а САМО насоки за двумесечното бебе А.Г.Г. и за баща му. Иначе отговорът на Боян!


Explanation:
Значи:
Първо: 2-месечното бебе А.Г.Г. отива в сайта http://www.nintendo.com
Разглежда там вселената от забавни игри и изпада във възторг, поради което се стига до наложителна необходимост да му се смени памперсът.

Второ: Тогава гордият татко отива в сайта http://www.nintendo.com/parents.jsp
и там прочита:
"Nintendo is committed to a fun, and safe, experience for kids."
Както и намира отговори на следните въпроси:
Welcome to the Parents' section of Nintendo's website! This area of our website is dedicated to addressing the specific questions parents may have. In this section you will find detailed information about:

1. How do I select the right game for my family?
2. Where do I buy anything Nintendo related ?
3. What after-sale support do you have for your products?
4. How does Nintendo collect and use information on the website?
5. How do I contact Nintendo should I have a question not answered here or if I want to provide feedback?
6. How do I learn what each section of your site has to offer (such as "Nsider") so I can understand where my child may go when surfing your site?
7. Where can I learn about video game system precautions?
8. For the Nintendo GameCube, how do I save game progress?

Хайде, поздрави на 2-месечния Нинтендо и приятни забавления.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-28 15:12:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Уважаеми SkrivanekBG,
Едно от нещата, които се изучават в упражненията по овладяване на техники за сдържане на гнева (вж. един от по-ранните въпроси) е как да отговорите с усмивка \"And why do you want to know?\", когато Ви зададат въпрос, който няма нищо общо със ситуацията или на който не искате или няма защо да отговаряте. Уверявам Ви, че уважаемата Asker, т.е. slavist, знае и кой е Боян, и кой е А.Г.Г., и кой е баща му. А иначе обяснението на Боян за нинтендото като игрална конзола, подвключвана към домашна видеосистема, си е СУПЕР! Ето го положителният резултат от ходенето през 80-те в подлеза на новата тогава Централна гара и прекараното там с удоволствие време пред тогавашните игрални автомати.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-29 00:34:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

\"ВИХЪР ОТНАСЯ САМО ЕДНА УСМИВКА.\" - Ей, най-после!!! И на моята улица огря слънцето. Благодаря от сърце! То какво му трябва на човека и на преводача. Една усмивка, една добра дума, един жест на приятеля и колегата до теб, ако и това \"до теб\" да е на м.....та си (те това е българизъм!).
Мога ли да кажа нещо? Еднократно. Няма да го repost-ваме.
Хора, човеци, мъже, guys, пичове, колеги, приятели,
Спрете се, бе. Овладейте се. Нека, МОЛЯ ВИ!!!, не превръщаме този прекрасен сайт, тази великолепна възможност за сближаване и общуване в Йерусалим, Хеброн, Рамала и Западния бряг на Газа!!! Срамота ме е. Добре де, уважаеми SkrivanekBG, сгрешил съм. Признавам. Не е нарочно. Не е селективно. ИЗВИНЯВАЙТЕ. ИЗВИНЯВАЙТЕ. ИЗВИНЯВАЙТЕ. Простете ми, моля Ви. Но нека не пламва поредната стоминутна или стодневна война заради хубавата Албена (чакай, че да не взема да сгафя пак нещо и този път да ме бият от ревност...) И заради какво - не да речеш заради Златното руно на аргонавтите, а заради играта Нинтендо. Та хич бива ли такова нещо?! И не е ли смешно?! Да не сме на по 5-6 години хлапета, та да се драпаме кой пикал по-надалеко. Ще ни се смеят онези, дето лягат и стават с Нинтендо.
Нека се спрем. Нека се завъртим три пъти около оста си, та да се изпарят гневът, обидата, огорчението. Нека не се поддаваме на тези емоции, не е здравословно. Вижте какви болести и състояния върлуват дори по страниците на ProZ - то мозъчно-съдови, то пикочно-полови. Ще вземе да ни тресне някой инсулт заради едното Нинтендо.
Пък и тия точки и точици. Ще взема да подкупя 2-месечния ми приятел (няма да му кажа името и акронима заради обзелото ме миролюбие) да ви пикае и на точките, и на надпреварите.
По време на една от студентските ни бригади един кесаревско-джулюнски мъдрец се изсмя на идеята ни за бригадирско комсомолско съревнование със следните думи: \"Воловете, за да орат дълбоко, трябва да вървят заедно, един до друг и да си помагат в дърпането, а не да се надбягват и надпреварват.\"
Много ниви за изораване ви/ни очакват и много преводи ви/ни предстоят. Нито английският има научаване, нито преводът ще се стандартизира някога до такава степен, че да няма разномислие и разногласия. Но нека от това трудът ни и приятелството ни да стават по-интересни, а не по-изнервени.
Може да не си личи, но аз ви уважавам, ценя и обичам. Всички вас. Всички. По своему, но много. Никога не съм вадил томахавката, но пръв ще я заровя. NOW. А вие както искате. Но войни и трепане около нас има прекалено много, за да си правим и ние на здраво място рана. И тук ли да ни се смеят и да ни викат \"балканския отдел\" на ProZ сайта.
Бъдете здрави, бъдете щастливи, бъдете богати, да бъдем хора, човеци, мъже, guys, пичове, колеги, приятели.
Дръжте се.


    Reference: http://www.nintendo.com/parents.jsp
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rado Varbanov: Кой е Боян, кой е А.Г.Г. и кой е баща му?.
9 mins
  -> А Вие защо искате да знаете?

agree  Iancho Dimitrov: :-)) ...once again темата за засягането май е на дневен ред
41 mins
  -> Съжалявам, ако така е прозвучало. Напротив, с най-добри чувства и симпатии, honest to God! Колеги сме, приятели сме, израсли сме заедно, работили сме и сме живяли заедно, едни и същи боб и чушки сме яли, к'во има да се засягаме и да се докачаме?!

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"Нинтендо" - обяснение


Explanation:
Това е вид "конзола" - специализирана игрална система. Включва се към домашния телевизор, има си собствени специализирани органи за управление. Достатъчно гъвкава е, за да позволява зареждането на нови игри (в днешно време - на CD). Но конзолата не е универсален компютър (въпреки напъните на Sony и Microsoft), пък не е и това целта.
Естествено, тъй като е име на фирма и търговска марка, не се превежда (дори и да допуснем, че значи нещо на японски).
В България игралните конзоли не са популярни, аз лично никога не съм виждал такова нещо на живо, но в Америка и особено в Япония са голяма мания.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-29 10:40:53 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Всъщност Gameboy май наистина е ръчна игра. Поне останах с такова впечатление, попадайки на една от сериите на \"Спешно отделение\" наскоро - там Картър се прави на Дядо Коледа и разменя пистолети срещу електронни игри.
А Gameboy май е една от най-популярните игри на Nintendo.
Обаче при обяснението си за \"конзолата\" съм забравил това, а съм си представал точно \"конзола\" - мисля, че моделът на Nintendo се казва Cube, но не съм сигурен.
Естествено, всичко е подробно обяснено на сайта на Nintendo.
Освен това благоразумно си бях оставил вратичка, като изрично споменах, че не съм ги виждал наживо.
А слагам \"конзола\" в кавички, защото на български \"конзола\" е термин в строителството и архитектурата и отделно в изчислителната техника. Този от изчислителната техника е по-близък по идея до електронната игра, но пък не е толкова популярен, че да можем да си позволим да казваме \"игрална конзола\" и да се надяваме да ни разбират винаги.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rado Varbanov: Добре де, Вихър да не е изобретил машината на времето?Макар че любопитните ги пляскат през ръцете, за мен е интересно как в 2:52pm е цитирал отгвор от 2:57pm.А колкото до засягянето-не съм от тях, тт
50 mins
  -> Ами и аз се чудех, ама накрая сметнах, че във вашата фирма също има Боян, който е отговорил в случая, та реших да не питам как е станал номерът.

agree  xxxVihar Kraste: Абе и аз се чудя, ама стават и такива неща. Хайде да спи зло под камък, моля ВИ. И първият отговор от 2:32 е перфектен и много полезен, и обяснението от 2:57 е добавка от 1-ва категория. Заедно са отличен урок по Нинтендо. Що да се дракаме по Великден?!
1 hr

agree  Iancho Dimitrov: Скромен коментар - смятам, че "парадоксът" с разминаването в хроноса, се дължи на софтуерен проблем. Най-вероятно www.proz.com използва разпределени бази от данни и при не добра синхронизация между два сървъра може да се постигне въпросния "парадокс"...
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
About the reposting the same KudoZ question....


Explanation:
Dear Slavist and Boyan,

I have squashed the duplicate KudoZ question. While personally I understand and partially agree with this idea (e.g. to repost it in order to award points to the other contributor), duplicate KudoZ questions should be avoided! Another concern of mine is that the second question will bring other contributors, who by assumption will try to help even though their help is not required. This ruins the idea of KudoZ... Maybe I am wrong, but I believe that it wouldn't be fair to have other translators spend their time and efforts in vain. Please, if the point is only to award KudoZ points, try other ways of arranging this.
If someone disagrees with me, please contact me directly at vladvsh@yandex.ru


Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Далеч съм от мисълта да драпам за някакви си точки. Нали slavist разбра за какво става дума, това е най важното.
16 hrs
  -> Blagodarya Vi!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
SMILE. SMILE. SMILE. ALL WE NEED IS LOVE.


Explanation:
"ВИХЪР ОТНАСЯ САМО ЕДНА УСМИВКА." - Ей, най-после!!! И на моята улица огря слънцето. Благодаря от сърце! То какво му трябва на човека и на преводача. Една усмивка, една добра дума, един жест на приятеля и колегата до теб, ако и това "до теб" да е на м.....та си (те това е българизъм!).
Мога ли да кажа нещо? Еднократно. Няма да го repost-ваме.
Хора, човеци, мъже, guys, пичове, колеги, приятели,
Спрете се, бе. Овладейте се. Нека, МОЛЯ ВИ!!!, не превръщаме този прекрасен сайт, тази великолепна възможност за сближаване и общуване в Йерусалим, Хеброн, Рамала и Западния бряг на Газа!!! Срамота ме е. Добре де, уважаеми SkrivanekBG, сгрешил съм. Признавам. Не е нарочно. Не е селективно. ИЗВИНЯВАЙТЕ. ИЗВИНЯВАЙТЕ. ИЗВИНЯВАЙТЕ. Простете ми, моля Ви. Но нека не пламва поредната стоминутна или стодневна война заради хубавата Албена (чакай, че да не взема да сгафя пак нещо и този път да ме бият от ревност...) И заради какво - не да речеш заради Златното руно на аргонавтите, а заради играта Нинтендо. Та хич бива ли такова нещо?! И не е ли смешно?! Да не сме на по 5-6 години хлапета, та да се драпаме кой пикал по-надалеко. Ще ни се смеят онези, дето лягат и стават с Нинтендо.
Нека се спрем. Нека се завъртим три пъти около оста си, та да се изпарят гневът, обидата, огорчението. Нека не се поддаваме на тези емоции, не е здравословно. Вижте какви болести и състояния върлуват дори по страниците на ProZ - то мозъчно-съдови, то пикочно-полови. Ще вземе да ни тресне някой инсулт заради едното Нинтендо.
Пък и тия точки и точици. Ще взема да подкупя 2-месечния ми приятел (няма да му кажа името и акронима заради обзелото ме миролюбие) да ви пикае и на точките, и на надпреварите.
По време на една от студентските ни бригади един кесаревско-джулюнски мъдрец се изсмя на идеята ни за бригадирско комсомолско съревнование със следните думи: "Воловете, за да орат дълбоко, трябва да вървят заедно, един до друг и да си помагат в дърпането, а не да се надбягват и надпреварват."
Много ниви за изораване ви/ни очакват и много преводи ви/ни предстоят. Нито английският има научаване, нито преводът ще се стандартизира някога до такава степен, че да няма разномислие и разногласия. Но нека от това трудът ни и приятелството ни да стават по-интересни, а не по-изнервени.
Може да не си личи, но аз ви уважавам, ценя и обичам. Всички вас. Всички. По своему, но много. Никога не съм вадил томахавката, но пръв ще я заровя. NOW. А вие както искате. Но войни и трепане около нас има прекалено много, за да си правим и ние на здраво място рана. И тук ли да ни се смеят и да ни викат "балканския отдел" на ProZ сайта.
Бъдете здрави, бъдете щастливи, бъдете богати, да бъдем хора, човеци, мъже, guys, пичове, колеги, приятели.
Дръжте се.


xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iancho Dimitrov: COOL!!! Напълно съм съгласен с изложените виждания. Дано повече хора да прочетат този posting и да изразят отношение - така ще можем да оценим "къде сме ние". Смятам, че позаспалият ни форум е добро място за такъв текст...
50 mins
  -> Къкво значи туй "COOL!!!" би бате??? Да не би дъ искъш дъ казвъш дету мойту братчед от Фъкултету дето е сега у Нурвегия дзинзика от студ цела зима??? (Хей, man, да не вземете сега да се докачите и Вие нещо?! Сакън!

agree  Rado Varbanov: SMILE. SMILE. SMILE. ALL WE NEED IS LOVE.Поздрави на Бай Михал от Джулюница, Горнооряховско:)))
10 hrs
  -> Благодарско от сърце. Ако е все още жив и ако го срещна някога, ще поздравя и него, и магарето му. А засега поздрави на всички вас.