KudoZ home » English to Bulgarian » Philosophy

connected/separate/constructed

Bulgarian translation: свързано/ самостоятелно/ конструирано


20:31 Feb 13, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Philosophy
English term or phrase: connected/separate/constructed
Tova e konteksta na prevoda. Stava duma za malko filosofska koncepciq: social constructionism. "Connected and separate" e edin ot chetirite komponenti na koncepciata. Stava duma za obuchenie i obshtuvane v grupi.

The idea about being ”connected and separate” refers to the motivation of individuals taking part in a discussion. . Separate behaviour is when someone tries to remain 'objective' and 'factual', and tends to defend their own ideas using logic to find holes in their opponent's ideas. Connected behaviour accepts subjectivity, trying to listen and ask questions in an effort to understand the other point of view. Constructed behaviour is when a person is sensitive to both of these approaches and is able to choose either of them as appropriate to the current situation. In general, a healthy amount of connected behaviour within a learning community is a very powerful stimulant for learning.
Snezhi
Bulgaria
Bulgarian translation:свързано/ самостоятелно/ конструирано
Explanation:
Българските термини не ги намерих, но открих един руски превод на тези понятия и ми се струва, че не е лошо решение


"Связанное и самостоятельное

Эта концепция дает более глубокое исследование мотивации поведения отдельных личностей в процессе дискуссии.


Самостоятельное поведение – это когда кто-то старается оставаться объективным и основываться на фактах. Он имеет склонность защищать собственные соображения, используя логику для нахождения слабых мест в суждениях оппонента.


Связанное поведение представляет собой более эмоциональный подход, допускающий субъективность. При этом человек старается слушать и задавать вопросы для понимания другой точки зрения.


Сконструированное поведение – это когда человек использует оба вышеизложенных подхода и способен выбрать какой-либо из них, как наиболее подходящий к текущей ситуации."

Могат, разбира се, да се измислят и други варианти за превод. Сещам се за интерактивно, диалогично, кoнструктивнo поведение, но проблемът е, че всички тези изрази се употребяват със смисъл, различен от този, който се има предвид в дадения случай.


Selected response from:

Antonina Zaitseva
Ireland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1свързано/ самостоятелно/ конструирано
Antonina Zaitseva
4свързано/различно/конструктивноAlxGr8
2konstruktiwenWilly Obretenov
2логическо/разграничително/конструирано
Yavor Dimitrov


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
логическо/разграничително/конструирано


Explanation:
логическо/разграничително/конструирано поведение

Само предложение. Не намирам български еквиваленти.

Успех!

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
konstruktiwen


Explanation:
Аз също не съм специалист, но ще си позволя предложения:
separate behavior - изолационно поведение;
connected - асоциативно;
constructed - конструктивно.

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
свързано/различно/конструктивно


Explanation:
смятам че това най-вярно предава оригиналната концепция, която звучи малко тромаво дори на английски, но това е нормално за идеи, за които още няма утвърдена терминология.

AlxGr8

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
свързано/ самостоятелно/ конструирано


Explanation:
Българските термини не ги намерих, но открих един руски превод на тези понятия и ми се струва, че не е лошо решение


"Связанное и самостоятельное

Эта концепция дает более глубокое исследование мотивации поведения отдельных личностей в процессе дискуссии.


Самостоятельное поведение – это когда кто-то старается оставаться объективным и основываться на фактах. Он имеет склонность защищать собственные соображения, используя логику для нахождения слабых мест в суждениях оппонента.


Связанное поведение представляет собой более эмоциональный подход, допускающий субъективность. При этом человек старается слушать и задавать вопросы для понимания другой точки зрения.


Сконструированное поведение – это когда человек использует оба вышеизложенных подхода и способен выбрать какой-либо из них, как наиболее подходящий к текущей ситуации."

Могат, разбира се, да се измислят и други варианти за превод. Сещам се за интерактивно, диалогично, кoнструктивнo поведение, но проблемът е, че всички тези изрази се употребяват със смисъл, различен от този, който се има предвид в дадения случай.





    Reference: http://216.239.59.104/search?q=cache:v6k6RZXtwGwJ:moodle.org...
Antonina Zaitseva
Ireland
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov: Поздравления, Антония! По-точно не би могло да се каже.
10 hrs
  -> Благодаря :)