KudoZ home » English to Bulgarian » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

mirror blackout

Bulgarian translation: затъмняване на изображението във визьора


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mirror blackout
Bulgarian translation:затъмняване на изображението във визьора
Entered by: Rosica Dimitrova

07:40 Oct 29, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: mirror blackout
Доколкото разбирам, това е времето, за което огледалото на огледално-рефлексните фотоапарати се мърда нагоре, за да пропусне светлина и нищо не се вижда през визьора.
Rosica Dimitrova
Bulgaria
затъмняване на изображението във визьора
Explanation:
Използва се по отношение на правилното предаване на светосилата на обектива, което обикновено се извършва преди да се измества, понеже изместването затъмнява изображението във визьора, като при този процес експозицията не се променя. В този случай наблюдаваме изместване на изображение във визьора.
Selected response from:

OMNIAGE
Bulgaria
Grading comment
Питах фотограф, който каза, че няма точен превод на български. Обяснява се. Благодаря.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1затъмняване на изображението във визьора
OMNIAGE
4(кратковременно) затъмняване на визьора от огледалото
Mihail M Mateev
3огледално затъмнение
Sylvio Peshev


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(кратковременно) затъмняване на визьора от огледалото


Explanation:
Технически смисълът е запазен, не съм срещал конкретен термин за това действие на огледалото.


    Reference: http://www.geocities.com/markishky/Photo1.htm
Mihail M Mateev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
затъмняване на изображението във визьора


Explanation:
Използва се по отношение на правилното предаване на светосилата на обектива, което обикновено се извършва преди да се измества, понеже изместването затъмнява изображението във визьора, като при този процес експозицията не се променя. В този случай наблюдаваме изместване на изображение във визьора.

OMNIAGE
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 5
Grading comment
Питах фотограф, който каза, че няма точен превод на български. Обяснява се. Благодаря.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: или загуба (за по-кратко) - въпреки че затъмняване е по-точно
46 mins

neutral  Mihail M Mateev: струва ми се, че в случая става дума за друго...
8 hrs

1 day47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
огледално затъмнение


Explanation:
Потърсих дали няма утвърден термин, но не намерих такъв. Според мен "огледално затъмнение" звучи малко двусмислено, но за сметка на това е кратко и в контекст би имало еднозначно значение.

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian