KudoZ home » English to Bulgarian » Physics

column mass

Bulgarian translation: средно атмосферно налягане


11:26 Feb 20, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Physics
English term or phrase: column mass
with a column mass of only 0.015x104 kg m^-2
Grisha Raykov
Bulgaria
Bulgarian translation:средно атмосферно налягане
Explanation:
column
значение№:
7) ниво, стълб(за вещество)

mass -маса
column mean -средно в колона

1 Pa = 1 N . m-2 = 1 kg . m-1 . s-2 по SI

Така че и от текста става ясно че това е единицата за измерване на атмосферно налягане! Ех, колеги на тия метеоролози ще им разкажете играта с тия стълбове дето трябва да ги правят, че после и да ги мерят! ;-))))))))))
Вижте и : http://www.starrydreams.com/mars
http://wapedia.mobi/bg/Паскал_(единица)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-20 14:42:57 GMT)
--------------------------------------------------

може да се каже и по - общо:
средно повърхностно налягане

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-20 14:46:39 GMT)
--------------------------------------------------

Мога да добавя и това:
http://www.shtrakov.net/Fluid_Mechanics/Lect_2.pdf (виж стр. 2)
Selected response from:

DaniPetkov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за прекрасно описания отговор. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1средно атмосферно наляганеDaniPetkov
4маса на единица площ
Tanya Doneva
2маса на стълбаBoyan Brezinsky


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
маса на стълба


Explanation:
При толкова контекст - толкова.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2009-02-20 11:55:34 GMT)
--------------------------------------------------

Атмосферното налягане е силата, която упражнява атмосферата върху единица площ. Обаче тази сила се упражнява заради гравитационното привличане. Т. е. една и съща маса ще упражнява различна сила при различно привличане. Вероятно затова се използва масата на стълба в атмосферата на Марс, а не налягането на атмосферата, понеже привличането на Марс е значително по-слабо и при една и съща маса на стълба налягането ще е 1/3 от това на Земята (Equatorial surface gravity - 0.376 g).
Е, понеже почти нищо не си спомням от физиката за 7-и клас, може и да бъркам в разсъжденията, тъй че приемам забележки :)

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxFidexim: е, добре де, оттеглям си подкрепата ;)
31 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
маса на единица площ


Explanation:
маса на единица площ

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-20 14:11:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://bg.wikipedia.org/wiki/Списък_с_физични_величини
Добавям така втория линк от Wikipedia, тъй като е излязал непълен.


    Reference: http://scienceworld.wolfram.com/physics/ColumnMassDensity.ht...
    Reference: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%...
Tanya Doneva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
средно атмосферно налягане


Explanation:
column
значение№:
7) ниво, стълб(за вещество)

mass -маса
column mean -средно в колона

1 Pa = 1 N . m-2 = 1 kg . m-1 . s-2 по SI

Така че и от текста става ясно че това е единицата за измерване на атмосферно налягане! Ех, колеги на тия метеоролози ще им разкажете играта с тия стълбове дето трябва да ги правят, че после и да ги мерят! ;-))))))))))
Вижте и : http://www.starrydreams.com/mars
http://wapedia.mobi/bg/Паскал_(единица)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-20 14:42:57 GMT)
--------------------------------------------------

може да се каже и по - общо:
средно повърхностно налягане

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-20 14:46:39 GMT)
--------------------------------------------------

Мога да добавя и това:
http://www.shtrakov.net/Fluid_Mechanics/Lect_2.pdf (виж стр. 2)


    Reference: http://toplofikacia.hit.bg/naljagane1.htm
DaniPetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря за прекрасно описания отговор. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
2 days16 hrs