KudoZ home » English to Bulgarian » Poetry & Literature

Master of Letters

Bulgarian translation: Магистър по литературознание


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Master of Letters
Bulgarian translation:Магистър по литературознание
Entered by: Mihail M Mateev

09:24 May 23, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: Master of Letters
Master of Letters at l'Universitй de Paris

Каква е тази степен?
Mihail M Mateev
Bulgaria
Магистър по литературознание
Explanation:
Магистър по литературознание е по-точно от Магистър по литература, защото в последният случай литература звучи твърде общо. У нас тази магистратура е всъщност в рамките на някаква определена Филология (според традиционната система, където литература и език вървят заедно). Може да се преведе и като Магистър по филология.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 3 mins (2005-05-23 15:27:39 GMT)
--------------------------------------------------

sega vidjah po-gore: \"The asker has declined the answer\" s objasnenieto, che letter ne e literature. Da, ama ne. Letters se upotrebjava sus znachenie na literatura:
Dictionary.com kazva:
v znachenie # 5. letters (used with a sing. verb)
Literary culture; belles-lettres.
Learning or knowledge, especially of literature.
Literature or writing as a profession.

eto i edin primer kato programa v universitet: http://www.drew.edu/grad/academic/a&l/index.php
Selected response from:

Elitza
United States
Grading comment
благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1магистър по литератураEkaterina Georgieva
4 +1Магистър по литературознаниеElitza
5магистър по културологияLudwig Chekhovtsov
4Забележка
Yavor Dimitrov
3магистър по хуманитарни науки
Iolanta Vlaykova Paneva


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
master of letters
магистър по културология


Explanation:
ВСУ - ИЗКУСТВО, КУЛТУРА И МАСОВИ КОМУНИКАЦИИ
... обучение за степен бакалавър с професионална квалификация културолог е четири учебни години, а за степен магистър по културология - пет учебни години. ...
www.artshop.nat.bg/vfu/bg/cultural.htm

СПЕЦИАЛНОСТ КУЛТУРОЛОГИЯ
... Придобилите образователно-квалификационата степен "Магистър по Културология (Културна антропология - Югоизточна Европа)" могат да намерят реализация в ...
www.uni-sofia.bg/faculties/ philosophy/website/ucheb-plan/kult-ma.htm

Департаменти - НБУ
... Mlitt ( Master of Letters ) , Магистър по културознание, университета Стратклайд,Глазгоу, Великобритания ( 2000 ) ...
www.nbu.bg/departments/d3. php?p=cho&l=government&a=zareva



Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
master of letters
Магистър по литературознание


Explanation:
Магистър по литературознание е по-точно от Магистър по литература, защото в последният случай литература звучи твърде общо. У нас тази магистратура е всъщност в рамките на някаква определена Филология (според традиционната система, където литература и език вървят заедно). Може да се преведе и като Магистър по филология.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 3 mins (2005-05-23 15:27:39 GMT)
--------------------------------------------------

sega vidjah po-gore: \"The asker has declined the answer\" s objasnenieto, che letter ne e literature. Da, ama ne. Letters se upotrebjava sus znachenie na literatura:
Dictionary.com kazva:
v znachenie # 5. letters (used with a sing. verb)
Literary culture; belles-lettres.
Learning or knowledge, especially of literature.
Literature or writing as a profession.

eto i edin primer kato programa v universitet: http://www.drew.edu/grad/academic/a&l/index.php

Elitza
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: И според големия Webster (472 000 думи) : letters plural but singular or plural in construction a : literary expression : LITERATURE, BELLES LETTRES
3 hrs
  -> blagodarja

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
master of letters
магистър по литература


Explanation:
Синоним на "master of letters" e MLitt
Noun 1. MLitt - a master's degree in literature
Master of Literature
master's degree - an academic degree higher than a bachelor's but lower than a doctor's




--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 48 mins (2005-05-23 20:12:10 GMT)
--------------------------------------------------

литературознание е \"theory of literature\"

Ekaterina Georgieva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivaylo Ivanov
1 day19 hrs

neutral  Elitza: 'theory of literature" в превод на английски, но фактът е, че в дипломата ми от Софийския Университет пише "магисстър по... филология със специалност ... литературознание." Теория на литературата е един от предметите в програмата на тази магистратура.
2 days4 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
master of letters
магистър по хуманитарни науки


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 50 mins (2005-05-23 21:14:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:v5k_H3Y1uTcJ:humanities.c...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 51 mins (2005-05-23 21:15:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:78e27dHNgRMJ:www.minedu.g...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 54 mins (2005-05-23 21:18:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:D27kE9SS9MMJ:www.uni-sofi...

Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Native speaker of: Bulgarian

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
master of letters
Забележка


Explanation:
Моля, обърнете внимание, че различните учебни заведения дават коренно различни дефиниции на термина, което ме кара да мисля, че повечето от изброените тук варианти са правилни и позволени при превод в зависимост от конкретната дисциплина, по която се учи с цел получаване на тази степен.

Прилагам само 2 от намерените от мен, както и линкове към тях.

1. The MLitt degree, which is confined to Arts and Social Studies subjects, is a research degree awarded on the submission of a thesis. It is broadly equivalent to the MSc by research in science subjects, and, similarly, the examiners of a thesis must be satisfied that the work done shows competence in investigating the chosen topic and that the results have been presented in a lucid and scholarly manner. The subject of the thesis must be chosen in consultation with the student's supervisor, and must be approved by the board of the faculty concerned. The University must be satisfied before agreeing to admit a student that his or her research topic can effectively be undertaken in Oxford.

2. The M.Litt. program builds in a concentrated, specialized way on the broader base of the M.A. in English, which is a prerequisite for this degree. For example, students may concentrate on a period such as the Renaissance, a genre such as the novel, or a field of study such as American literature.


    Reference: http://www.admin.ox.ac.uk/gsp/courses/mlitt.shtml
    Reference: http://www.middlebury.edu/academics/blse/programs/mlitt.htm
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32