KudoZ home » English to Bulgarian » Poetry & Literature

colourberry

Bulgarian translation: виж по-долу


03:42 Jul 2, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / fantasy
English term or phrase: colourberry
Моля, ако някой знае какво би могло да означава colourberry, да пише. Думата се среща във фантастичен роман. Благодаря.
Alexandra Pavlova
Bulgarian translation:виж по-долу
Explanation:
А дали не е измислен плод щом романът е фантастичен?

Ако това е така, ще бъде плод от семейството на:
berry - "бот. дребен безкостилков плод (ягода. малина, боровинка и пр.)"

И в такъв случай начинът му на превеждане остава свободен по Ваша преценка.
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Разноцветни плодчетаelectroneon
3 +1виж по-долу
Atanas Dakov
4малиново червено; червен/цикламен цвятnatasha stoyanova
3ягодаMariana Stoimenova


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
виж по-долу


Explanation:
А дали не е измислен плод щом романът е фантастичен?

Ако това е така, ще бъде плод от семейството на:
berry - "бот. дребен безкостилков плод (ягода. малина, боровинка и пр.)"

И в такъв случай начинът му на превеждане остава свободен по Ваша преценка.

Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Да, наистина е много вероятно да е така, но все пак предполагах, че може и да съществува реално. Предпочитам да се консултирам, преди да творя. Anyway, много благодаря за съдействието.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stoyan Stoyanov: Ако е фантастичен роман, за да предадеш идеята най-добре, можеш да използваш неологизъм като : цветоплод(и)
49 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ягода


Explanation:
И аз по-скоро мисля, че може да е измислен плод, но ето какво намерих
http://photo-cult.com/showpic.php?gal=6&aut=Mick&id=14637


    Reference: http://photo-cult.com/showpic.php?gal=6&aut=Mick&id=14637
Mariana Stoimenova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Много благодаря за съдействието, ще помисля отново за превода.


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Разноцветни плодчета


Explanation:
Предполагам, че става въпрос за някой от тези романи на Чайна Миевил: Perdido Street Station, The Scar или Iron Council.



Example sentence(s):
  • "The female khepri are noted artists, using a biological excretion blended with "colourberries" to sculpt breathtaking works of organic art."

    Reference: http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Races+of+Bas-Lag
electroneon
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Да, за него става въпрос. благодаря за помощта.


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
малиново червено; червен/цикламен цвят


Explanation:
http://www.colourlovers.com/palette/387170/laser_gum
от палитрата на летните цветове - цикламено червено или нещо подобно - малинов може би е най-добре

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря Ви за помощта.