KudoZ home » English to Bulgarian » Psychology

temporal processing

Bulgarian translation: обработка в темпоралния (слепоочния) дял от мозъка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:temporal processing
Bulgarian translation:обработка в темпоралния (слепоочния) дял от мозъка
Entered by: Trufev

09:32 Oct 25, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Psychology / dyslexia
English term or phrase: temporal processing
При тестване на деца с дислексия, ето и контекст:
http://www.speechpathology.com/articles/article_detail.asp?a...
Как бихте изразили това на български?
Срещат се също 'temporal integration' и 'temporal resolution'.
Darina Spasova
Bulgaria
обработка в темпоралния (слепоочния) дял от мозъка
Explanation:
Очевидно става въпрос за процеси в главния мозък на човека.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-10-25 09:48:06 GMT)
--------------------------------------------------

Според мен тук се касае за обработка на възприетата от сетивата информация.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5функциониране на темпоралния (теменния) дял на мозъка
Could-you
2обработка в темпоралния (слепоочния) дял от мозъка
Trufev


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
обработка в темпоралния (слепоочния) дял от мозъка


Explanation:
Очевидно става въпрос за процеси в главния мозък на човека.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-10-25 09:48:06 GMT)
--------------------------------------------------

Според мен тук се касае за обработка на възприетата от сетивата информация.

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
функциониране на темпоралния (теменния) дял на мозъка


Explanation:
Това е медицински термин, използван в неврологията и психиатрията.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-10-25 09:55:44 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon, na "slepoocnia" dial na mozxka.
Temporal integration=Sumirane na signalite v temporalnia dial, a Temporal resolution=Razdeliane na signalite -> Stava duma za specificen za cioveshkia mozxk proces na codirane i decodirane na electriceskite signali, crez koito osxshtestviava funkciata si. Za povece info predlagam slednia site:
http://webvision.med.utah.edu/temporal.html


Could-you
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian