KudoZ home » English to Bulgarian » Religion

temple pool

Bulgarian translation: ритуален басейн


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:temple pool
Bulgarian translation:ритуален басейн
Entered by: PMPT

11:43 Jul 9, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Religion
English term or phrase: temple pool
Става въпрос за басейн пред даден индуски храм, който например се подхранва от естествен извор. Пред Тадж Махал има подобен: http://www.svali.ru/pic/pictures/33/r_p_27f9d801a9fb5f3357c3... ...

Само дето "басейните на храма" някак не ми звучи ;) То както казваше учителката по английски: "Като не ти звучи, с цигулката и в Консерваторията.."
Boiko Blagoev
ритуален басейн
Explanation:
Някой друг много затруднен човек го е превел така, за справка линка.
Езеро е много хубава дума, по-добре звучи от басейн наистина :), но езерата са доста по-големи и около тях обикновено има много храмове и се наричат свещени езера, така че тук не пасва. Определено в днешни дни в Индия хората си правят свещени бани в такива "temple pools", така че съм твърдо за басейн.
Басейн към храма също ми звучи не толкова зле.
Selected response from:

PMPT
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ритуален басейнPMPT
3 +1светилищни езера/храмови езераDida Stadler
4водно огледало; вир на храма; воден басейнnatasha stoyanova
4езеро/езерце пред/до/зад храмbaev
4изкуствено езеро пред храмаIrena Alexieva


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
изкуствено езеро пред храма


Explanation:
Така ми се струва, че звучи по-добре цигулката. :) Ако не друго, поне човек не си представя плувци по бански наоколо.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
езеро/езерце пред/до/зад храм


Explanation:
има и естествени такива

baev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
водно огледало; вир на храма; воден басейн


Explanation:
модното "водно огледало"?

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
temple pools
светилищни езера/храмови езера


Explanation:
Светилище ми звучи като по-общо понятие, което включва храма и езерата... (?)

Dida Stadler
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: храмов и звучи добре, и често се употребява - само че вижте дали е басейн, езеро или фонтан
1 day6 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
ритуален басейн


Language variant: басейн към храм

Explanation:
Някой друг много затруднен човек го е превел така, за справка линка.
Езеро е много хубава дума, по-добре звучи от басейн наистина :), но езерата са доста по-големи и около тях обикновено има много храмове и се наричат свещени езера, така че тук не пасва. Определено в днешни дни в Индия хората си правят свещени бани в такива "temple pools", така че съм твърдо за басейн.
Басейн към храма също ми звучи не толкова зле.


    Reference: http://www.journey.bg/news/?&ntype=1&year=2005&news=6399
PMPT
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Staneva: това е най-доброто! харесва ми!
5 hrs

agree  Atanas Dakov
6 hrs

agree  Dessy_Georgieva
12 hrs

agree  greenmay
1 day21 hrs