KudoZ home » English to Bulgarian » Science

weapons grade/reactor grade uranium

Bulgarian translation: оръжеен/енергиен уран


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weapons grade/reactor grade uranium
Bulgarian translation:оръжеен/енергиен уран
Entered by: Anelia Dobreva

13:45 Mar 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Science
English term or phrase: weapons grade/reactor grade uranium
Явно е обогатен уран за употреба в ядрени реактори и за производство на оръжие.

Дали на български може да се каже нещо повече от обогатен уран.
Anelia Dobreva
оръжеен уран / енергиен уран
Explanation:
Така е на жаргона на енергетиците.
Selected response from:

Elissaveta Toteva
Grading comment
Тук вече съм of three minds, но тьй като ми трябва нещо кратко, точно и разбираемо, ще използвам енергиен и оръжеен уран.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2оръжеен уран / енергиен уранElissaveta Toteva
5степен на чистотаWilly Obretenov
4високообогатен уранLudwig Chekhovtsov


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
оръжеен уран / енергиен уран


Explanation:
Така е на жаргона на енергетиците.

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Тук вече съм of three minds, но тьй като ми трябва нещо кратко, точно и разбираемо, ще използвам енергиен и оръжеен уран.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
5 hrs

agree  slavist: Вярно е, че се казва енергиен уран, но ако искате да бъдете коректна обяснете го като пречистен за употреба в атомни реактори уран.
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
високообогатен уран


Explanation:
Това е повече от просто обогатен уран и се използва за употреба в ядерни реактори и за производство на ядерно оръжие.

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
степен на чистота


Explanation:
grade в случая означава степен на чистота. Тоест уран, който е пречистен до степен да се използува за бомби, или такъв пречистен до степен да се използува за атомни реактори.

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 223