KudoZ home » English to Bulgarian » Science

uranium pallets

Bulgarian translation: горивни пелети


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:uranium pellets
Bulgarian translation:горивни пелети
Entered by: Anelia Dobreva

13:48 Mar 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Science
English term or phrase: uranium pallets
Обогатеният уран явно се пресова на цилиндри с дължина от 2-3 см и диаметър около 1 см.
Anelia Dobreva
горивни пелети
Explanation:
козлодуйски жаргон
Selected response from:

Elissaveta Toteva
Grading comment
Може и да е жаргон, но е точно. В текста наистина не се говори за горивни пръти и въобще ве става дума за реактори, а за контрабанда на ядрени материали с цел производство на оръжие.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2горивни пелетиElissaveta Toteva
4сламеникWilly Obretenov
4горивно стъблоLudwig Chekhovtsov


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
горивно стъбло


Explanation:
горивен прът

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
горивни пелети


Explanation:
козлодуйски жаргон

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Може и да е жаргон, но е точно. В текста наистина не се говори за горивни пръти и въобще ве става дума за реактори, а за контрабанда на ядрени материали с цел производство на оръжие.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Ако става дума за жаргон ...
5 mins
  -> горивните пръти са дълги по няколко метра, представляват цилиндри, в които са сложени много дребни пелети, не знам друга дума за тях

agree  Peter Skipp
5 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
сламеник


Explanation:
Освен това вижте дали няма правописна грешка, защото пелета е pelette, a palette e сламеник.

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 223